Ahogy telnek az évek, úgy állítja egyre nagyobb kihívás elé a bankokat a digitalizáció még az online kölcsön tekintetében is. Ma már egy azonnali átutalás nem lehet kihívás egy bank számára, hiszen az ügyfelek is igénylik ezt. A magyarországi bankok folyamatosan fejlesztik az online hitelezési platformjukat, hogy lépést tudjanak tartani a versenytársakkal.
A mai banki digitalizációból nem hiányozhatnak a mobil applikációk, a netbankár szolgáltatások. Ma már olyan személyi hitelekkel rukkolnak elő a bankok, amelyeket virtuálisan lehet igényelni és ez a folyamat egészen a folyósításig zajlik.
Mennyire népszerűek a magyarországi bankoknál az online személyi kölcsönök?
Az online személyi kölcsön igénylések a Budapest Banknál az összes igénylés mindegy 20 százalékát teszik ki. A Budapest Banknál mobilbankáron és netbankáron keresztül is igényelhetők a hitelek. A bank elmondása szerint ez az arány nem csökken, hanem folyamatosan nő. Az online módon leadott igénylések mintegy 80 százaléka mobiltelefonról érkezik. A banknál folyamatosan dolgoznak azon, hogy a teljes hitelfelvétel online módon valósulhasson meg.
CIB Bank online kölcsön kötése 7 perc alatt történik meg
A CIB Bank elmondása szerint az összes hiteligénylés mintegy egynegyede érkezik online felületekről. A CIB ügyfelek olyan szerencsés. helyzetben vannak, hogy egy hiteligénylést 7 perc alatt benyújthatnak és meg is kaphatják a hitelt. Az új ügyfelek a honlapon keresztül indíthatják el hitelkérelmüket, így mindösszesen 30 perc alatt hozzájutnak az igényelt összeghez.
A CIB-nél is többen igényelnek hitelt a mobil alkalmazáson keresztül. 2019-ben az első negyedévben már 10 százalékos növekedést értek el az online igénylés tekintetében. Terveik szerint 2021-ben már a hitelek 70 százalékát szeretnék online folyósítani. A K&H Bank is biztosítja a teljes online folyósítás lehetőségét a személyi hitelek esetében. A teljes hiteligénylések mintegy 20-25 százaléka kerül online módon benyújtásra. Az e-bankot, illetve a weboldalt lehet igénybe venni a hiteligényléshez.
OTP Bank online kölcsönéről
Az OTP Magyarország piacvezető bankja, ahol a személyi hitelek digitalizációja már sokkal korábban megkezdődött, így szinte úttörőnek számítanak. Jelenleg az OTP-nél a személyi hitel igénylések mintegy 13 százaléka érkezik online felületen keresztül és itt történik meg a folyósítás is. 2018 első negyedévéhez képest 3,5-szeres emelkedést prognosztizáltak.
A bank elmondása szerint a növekedést a nem banki ügyfelek személyi kölcsön igényléseinek köszönhetik. Az OTP 2019-ben további 40 százalékos növekedéssel számol.
A többi banknál is növekszik az online kölcsönfelvétel
Az UniCreditBanknál a személyi hitelek igénylésével kapcsolatban elmondható, hogy az ügyfeleknek mintegy negyede az online felületet választja. 2018-as évhez képest körülbelül 10 százalékos növekedéssel számolnak.
Az Erste Banknál szintén a bankfióki hiteligénylések vannak túlsúlyban. Az online igénylések zöme a Netbankon keresztül fut be bankhoz és ennek mintegy 80 százaléka érkezik asztali számítógépről. Mindösszesen 20 százalék az okostelefonos hiteligénylés.
Az MKB Bank jelenleg szolgáltatás-fejlesztéseket hajt végre, a Raiffeisen Banknál pedig szintén erősödnek az online leadott igénylések. Nem szab ad elfelejtkezni a Gránit Bankról sem, hiszen itt ebank, netbank és videóbank is az ügyfelek rendelkezésére áll. A digitális banknál érdemes áttekinteni az online hiteligénylések lehetőségeit.