Az online hitelfelvétel egyre népszerűbb a lakosság körében. A bankok, így például a CIB Bank is sorra nyitják meg az újgenerációs fiókjaikat, ahol a CIB személyi kölcsön is igényelhető. A régi fiókok bezárása mellett a bankok számára fontos, hogy az új bankfiókokat minél előbb megnyissák. A hitelezések digitalizációja folyamatosan zajlik és erre minden bank nagy hangsúlyt fektet, így a CIB Bank is.
Átalakulás várható a lakossági bankolásban, így a CIB személyi kölcsön felvételében is
A lakossági bankolás változásai kihatnak a személyi hitelek és kölcsönök igénylésére. A lakosság zöme már nem a bankfiókban igényli a kölcsönt, sokkal inkább a digitális megoldásokhoz folyamodnak. A bankfiókokban ezzel párhuzamosan a munkatársak feladatköre is némiképp módosul. A bankok a 2018-as esztendőben összesen 200 bankfiókot zártak be. A CIB Banknál jelen pillanatban még elemzik a fiókok működését és felmérik az ügyféligényeket. A. bankok általában 3 változat közül szoktak választani.
Vagy áthelyezik a bankfiókot egy forgalmasabb helyre, vagy összevonnak több fiókot, esetleg bezárják az adott bankfiókot. A banki kollégák elbocsátására nem kerül sor, hiszen. a bankok zöme a központban ajánl fel számukra munkalehetőséget vagy a fiókhálózaton belül kínálnak új munkakört.
A online hitelfelvétel során hatalmas szerep jut az ügyfélszolgálatos munkatársaknak
A banki munkatársak általában kiemelt tanácsadói szerepkörben, prémium vagy privát banki üzletágban dolgoznak. A CIB Bank is arra törekszik, hogy több lakossági ügyfélnek is tudjanak biztosítani saját kapcsolattartót. A jelzáloghitel-specialisták a online hitelfelvételek során is segíthetik az ügyfeleket. A CIB Banknál ez a szolgáltatás már elérhető.
A CIB Bank új képzési koncepcióval segíti a munkatársakat és a j szerepköröket ezzel erősítik. A befektetési-tanácsadás és a jelzáloghitel-tanácsadás az elkövetkezendő időszakban nagyobb teret fog kapni. A tanácsadók fontossága kétségtelen. Felmérések is igazolják, hogy az ügyfeleknek szükségük van a tanácsadó kollégák segítségére. A fiókhálózatokban továbbra is elérhetők a tanácsadó kollégák, akik segítik a ügyfeleket.
A CIB hitelkalkulátor segít az ügyfeleknek
A kölcsönöknek közel 20 százalékát már online felületen keresztül igénylik az ügyfelek a hitelkalkulátor segítségét igénybe véve. A hagyományos ügyintézés ezen a területen lassan teljesen megszűnik és az online igénylés fog előtérbe kerülni. A bankoknál az elkövetkezendő 5-7 évben lehet számítani. arra, hogy ezek a változások érezhetőbbek lesznek.
Különféle felmérések és becslések alapján elképzelhető, hogy a jövőben a személyihitel igénylések közel 80 százaléka online módon történik majd. A fiókrendszerek folyamatos átalakulásával talán esély nyílik arra, hogy az ügyfelek költségei is csökkennek, hiszen jelenleg nemzetközi összehasonlításban a magyar bankok igen drágák. Természetesen a költségek csökkentése nem várható el, ha országos hálózatot működtet az online felület mellett egy bank.
A CIB Bank azonban a költségekben is élen jár, hiszen amellett, hogy teljesíti mindezen. feltételeket a termékek is. megfizethetők. A CIB Banknál a számlavezetés díjmentes, ha az ügyfél számlájára érkezik meg a jövedelem jóváírás és az a mindenkori minimálbér feletti összeg. A költségek változásával folyamatosan alakítják át a tranzakciós díjakat.
Az újgenerációs fiókok közösségi térként is funkcionálnak
Az újgenerációs fiókok lehetőséget teremtenek az ügyfeleknek, hogy pénzügyeiket közvetlenül intézhessék, emellett közösségi térként is funkcionálnak. Az ügyfelek itt találkozhatnak egymással, beszélgethetnek. A tanácsadást nem igénylő. műveleteket a CIB Bank fiókjaiban. digitális eszközökön. lehet elvégezni. Tabletekkel segítik az ügyfeleket abban, hogy ügyeiket minél gyorsabban elintézhessék. Lakáshitel vagy egyéb hitel felvétel esetén külön, elszeparált terek várják az ügyfeleket.