Az Erste netbank használata eddig is népszerű volt a pénzintézet ügyfelei között, azonban az elmúlt fél évben ugrásszerűen megnőtt az igénylők száma. Az új ügyfelek már automatikusan kérik ezt a szolgáltatást, de a régi ügyfelek körében is igencsak fellendült a használata. Ennek főleg két oka van. Az egyik, hogy a tavalyi évben egy Európai Uniós rendelkezés szerint kötelező az erős ügyfél azonosítás a netbankos belépések és az online vásárlások tekintetében, így az Erste netbanki belépés is jóval biztonságosabb lett.
Másrészt a koronavírus járvány miatt tavasszal számos korlátozó intézkedés vezettek be, ennek köszönhetően pedig az Erste Bank is arra bátorította az ügyfeleket, hogy lehetőleg online vagy telefonon keresztül intézzék a banki ügyleteiket, és a lehető legsürgősebb esetben keressék fel személyesen a bankfiókokat. Emiatt az online felület használata felértékelődött, hiszen az alapvető banki ügyleteket ezen keresztül is el lehet már intézni anélkül, hogy elhagynánk az otthonunk kényelmét. De mit is jelentenek ezek az okok a gyakorlatban?
Az Erste netbank biztonságosabb, mint eddig bármikor
Sokan azért nem igényelnek netbankot a bankszámlájukhoz, mert tartanak attól, hogy nem biztonságos, és könnyen hozzáférhet az adataikhoz bárki. A tavalyi szigorításoknak köszönhetően az Erste netbank felületére is csak két faktoros belépéssel lehet bejelentkezni. Ez annyit tesz, hogy az eddigi egy kódos belépés helyett, már minimum két azonosító rendszeren keresztül kell magunkat azonosítani, és csak aztán léphetünk be az internetbankunkba. A netbank eddig is kért azonosítót, jelszót, esetleg bankszámlaszámot.

Az Erste esetében vagy egy SMS kód segítségével fogunk tudni belépni, vagy a MobilBank applikációval. Utóbbi esetben is van lehetőség egy betű vagy szám sor beírását választani, de kérhetünk QR kódos azonosítást is. Az applikációhoz természetesen okostelefonra lesz szükségünk, anélkül csak az SMS kódos megoldást választhatjuk. Az internetbank tranzakcióihoz is SMS vagy MobilBankos jóváhagyás szükséges, így, ha véletlenül a számítógépen nyitva marad az internetbank felülete, mások nem fognak tudni jóváhagyás nélkül tranzakciókat indítani, ráadásul a rendszer 5 perc után automatikusan kilép, ha nem történik addig mozgás az oldalon.
Ez is a járványnak köszönhető?
Erre a kérdésre nagyon sokszor igen a válasz mostanában, és ebben az esetben is így van. Mivel a tavaszi korlátozások a bankokra is kiterjedtek, így az Erste is arra bátorította az ügyfeleket, hogy egyrészt, ha muszáj felkeresni a bankfiókot, akkor azt időpont egyeztetéssel tegyék, másrészt, ha nem szükséges a személyes jelenlét, akkor inkább online keressenek megoldást a problémára. Ennek köszönhetően nagyon sokan, akik eddig nem éltek az Erste netbank lehetőségével, most mégis igényelték a szolgáltatást.
Talán meglepő, de a vészhelyzeti intézkedések megszűnésével sem csökkent a netbank szolgáltatás iránti kereslet, és akiknek tavasszal nem állt módjukban igényelni, azok nyáron éltek a lehetőséggel. A statisztikai adatok szerint az Erste bankban számlát nyitó ügyfelek zöme igényli rögtön ezt a lehetősége, és magunk a banki alkalmazottak is ajánlják, még akkor is, ha az ügyfél csak ritkán használná ezt a lehetőséget vagy csak minimális online szolgáltatást venne igénybe.
Miért választják annyian az Erste netbank szolgáltatását?
Az Erste netbank szolgáltatás is jóval túlmutat azon, hogy ellenőrizni tudjuk a banki egyenlegünket. Nyomon követhetjük a számlánkon történő eseményeket, és szükség esetén meg elektronikus igazolást is tudnunk róla nyomtatni, például számlakivonatot, amit hitelek igénylésénél is elfogadnak. Emellett utalásokat is indíthatunk, beállíthatunk csoportos beszedéseket, le is állíthatjuk azokat, de a Díjnet rendszerével is összeköthetjük a netbankunkat, így a közüzemi számláinkat is ezen keresztül rendezhetjük.
A bankkártyáinkat is a netbankon keresztül tudjuk a legjobban nyomon követni. Emellett a vásárlási limitet is tudjuk módosítani igény szerint, és nem kell ehhez személyesen befáradnunk egy bankfiókba. A befektetéseinket is intézhetjük a netbankon keresztül, értékpapírok, befektetési alapok és állampapírok ügyintézését kezelhetjük online.
A netbank és a MobilBank egy és ugyanaz?
Az Erste bank, ahogy sok már pénzintézet is többféle online megoldást kínál az ügyfelei számára. A netbank mellett MobilBank szolgáltatásra is van lehetőség. Ez lényegében egy mobil applikáció, mely hasonló funkciókat lát el, mint a netbank, de mégsem ugyanaz. Lényeges különbség a kettő között, hogy a netbank internetes böngészőben nyitható meg, míg a MobilBank egy mobilra vagy tabletre letöltető alkalmazás.
A szolgáltatások hasonlóak, de a netbank általában szélesebb körű funkciókkal bír, mint a MobilBank. Netbankot többen használnak, mint MobilBankot, bár az elmúlt fél évben, ennek a használata is megnövekedett, és jóval többen töltötték le az alkalmazást, mint az előző években. Az Erste netbank és MobilBank egy olyan lehetőség, amit a járványtól függetlenül is érdemes használni.