Erste netbank ismerje meg, hogy biztonságosan tudja használni

Az Erste NetBank ugyanazt a megbízható netbanki szolgáltatást nyújtja, mint az online felületen is működő többi neves bank. Ahogyan minden, a XXI. század követelményeinek megfelelő pénzintézet, úgy az Erste Bank is hamar felismerte az interneten, online intézhető pénzügyi tranzakciókban rejlő lehetőségeket. Ma már egyetlen bank sem működhet anélkül, hogy ne biztosítana ügyfeleinek online bankolási lehetőséget.

Erste NetBank – bárhol, bármikor

Noha alapvető szolgáltatásnak számít, az Erste NetBank nem működhet anélkül, hogy a pénzintézet ügyfele azt ne igényelné. Erre nem csak az Erste NetBank érvényesítéséhez és biztonsági szempontok miatt van szükség, hanem azért is, mert, mint minden nagy pénzintézetnek, így az Erste Banknak is vannak olyan ügyfelei, akik nem használják az online banki szolgáltatásokat.

hirdetes
Erste Netbank belépés itt kezdődik
Erste Netbank belépés itt kezdődik

Ők jellemzően idős emberek, akik nem csak a netbankot, de általában informatikai eszközöket sem igazán használnak. Az ügyfelek túlnyomó többségének azonban alapvető igénye, hogy bárhol, bármikor bankolhasson, ellenőrizhesse pénzügyeit, hétvégén éppúgy, mint késő éjjel, otthon ugyanolyan könnyedén, mint utazás közben.

Az Erste NetBank alapvető jellemzői

Az Erste NetBank fő tulajdonságait és jellemzőit tekintve sok hasonlóságot mutat a többi pénzintézet online szolgáltatásával. Alapvető és legfontosabb előnye, hogy használatával az Erste Bank ügyfelei a hét 7 napján, a nap 24 órájában hozzáférhetnek bankszámlájukhoz, ellenőrizhetik és intézhetik pénzügyeiket mindössze egy személyi számítógép (asztali számítógép vagy laptop) és internetkapcsolat segítségével.

Ahogyan minden bank esetében, úgy az Erste Banknál is elsődleges prioritást élvez a pénzügyek és az adatkezelés biztonsága. Ez alól nem jelent kivételt az Erste NetBank sem, amelynek felületére csak egyedi azonosító és jelszó megadásával lehet hozzáférni. Az elindított tranzakciók beküldéséhez szintén szükséges az egyedi aláírási jelszó megadása. Az NetBank szerverének biztonságát a Netlock Üzleti tanúsítványkiadó garantálja, amely Magyarország vezető digitális igazolványkibocsátó cége.

A pénzintézetek számos módszert dolgoztak ki az online bankolás használatához, amelynek legkényesebb pontja a bejelentkezés és a tranzakciók beküldése. Ennek legelterjedtebb formája a mobiltelefonra SMS-ben érkezett, minden belépésnél és minden tranzakciónál újragenerálódó, egyedi jelszó. Ezen kívül használják a jelszógeneráló tokent, illetve az USB-csatlakozóval üzembe helyezhető chipkártyás módszert is.

Az Erste NetBank a legnépszerűbb, mobiltelefonos azonosítást használja. Ebből következik, hogy az Erste NetBankot igénylő ügyfélnek TeleBank szerződést is kell kötnie és természetesen rendelkeznie kell SMS fogadására képes mobiltelefonnal.

Mi szükséges hozzá és hol igényelhető az Erste NetBank?

A Netbank igényléséhez a következők szükségesek:

– Erste Bank által vezetett bankszámla

– TeleBank szerződés (T-PIN kód)

– NetBank szerződés

– SMS-ek fogadására alkalmas mobiltelefon

Az igénylés módja kapcsán kettő opció lehetséges. Először viszont bankszámlát kell nyitnunk a banknál. A közeli bankfiókban személyesen, ugyanakkor a jelenlegi helyzetben célszerű a TeleBankon kérni az Erste Netbank hozzáférést. Ennek feltétele, hogy legyen érvényes TeleBank szerződés és úgynevezett T-PIN kódunk, mely szükséges az azonosításhoz. A sikeres telefonos igénylést követően az első belépéshez szükséges jelszót is elküldik sms-ben.

Erste egyenleglekérdezés

A számlatulajdonos a myErste mobil appon vagy a pénzintézet online felületén teheti meg azonosítója és a jelszó ismeretében. Jelenleg úgynevezett kétlépcsős azonosítás van, ami azt jelenti, hogy a telefonunkra kapunk egy megerősítő kódot, amivel beléphetünk. A felületen megtekinthetjük pillanatnyi egyenlegünket és különböző műveleteket is végezhetünk (pl.: utalás).

Erste Telekód

Az ügyintézői szolgáltatások igénybevételéhez egy 7 számjegyű TeleBank azonosító és egy 4 számjegyből álló egyedi TeleBank PIN kód szükséges.

A TeleBank szerződés megkötésével egyidőben minden ügyfél egyedi TeleBank azonosítót kap, mely a TeleBank szolgáltatást igénylő adatlapon szerepel. A négyjegyű T-PIN kód módosítására minden esetben van lehetőség a TeleBank automata szolgáltatásának 2-2-5 menüpontjában. Magát a kódot célszerű biztos helyen tárolni, hiszen gyakran szükség lehet rá.

Számlakivonat lekérdezése

Érdemes az elektronikus számlakivonatot választani mert: Díjmentes, biztonságos, kényelmes, gyors és környezetbarát. Nincs nyomtatás, nincs felesleges papírpazarlás, az e-számlakivonat igénybevételével így hozzájárulhatunk a környezet megőrzéséhez. Ha pedig szeretnénk lementeni a számlakivonatot azt a rendszer PDF formátumban ajánlja fel. Ha szükséges ki is nyomtathatjuk.

Limitmódosítást így és itt végezhetjük el

Ezt az egyszerű műveletet a bank online felületén végezhetjük el miután a sikeres azonosítást / belépést követően eljutunk a menühöz, ahol a „Bankkártyák” fülnél kiválasztjuk a Bank és hitelkártyák részt, itt a limitmódosítás pár perc alatt elvégezhető. Módosíthatjuk a már meglévő beállításokat, vagy új, állandó limiteket adhatunk meg.

Demó bemutató, netbank tesztoldal

A pénzintézet tesztoldala itt érhető el: https://www.myerste.hu/hu/myerste-diak/kiszolgalasi_csatornak/erste-netbank/legfontosabb-netbank-funkciok/netbank-demok, azonban nem mindig működik, illetve nézhető meg minden funkció és más bankkal ellentétben itt nem hagyományos értelemben vett bemutatót kapunk, hanem az egyes műveleteket (pl.: belépés, számlaműveletek, limitmódosítás, utalás stb.),

Erste Netbank demó felülete nem működik
Erste Netbank demó felülete nem működik

Youtube videók mutatják be, amely vizuálisan nem a legjobb technika, hogy belelássunk miként is működik a netbank. Természetesen a mai fiatal generáció már könnyen tudja értelmezni a videókat, viszont az idősebbeknek szükséges a magyarázat, főleg a személyes segítség.

myErste mobilapp – bárhol és bármikor bankolhatunk

Az Erste MobilBank applikációval – iPhone és Android operációs rendszerű okostelefonokra könnyen letölthető az App Store-ból és a Google Play-ből, valamint Huawei telefonokra a Huawei AppGallery-ből – a bank ügyfelei bárhol igénybe tudják venni a lakossági Erste NetBank leggyakrabban használt szolgáltatásait. Ilyenek többek között a számlainformációk, számlaegyenleg lekérdezés, az utaláshoz szükséges másodlagos számlaazonosító rögzítése, Díjnet utalás vagy a kártyával kapcsolatos műveletek.

MyErste Erste netbank mobil alkalmazása
MyErste Erste netbank mobil alkalmazása

Erste Netbank a vállalkozásoknak!

Olyan ügyfél használhatja a mikrovállalati bankolást, aki rendelkezik a banknál érvényes szerződéssel a vállalkozása számára. Magát a szerződést a közelben lévő bankfiókban célszerű megkötni. Maga az üzleti Netbank pedig egyszerű és kényelmes, a nap 24 órájában elérhető, valamint gyors és biztonságos. Mindezek mellett a Vállalati NetBankban mindig naprakész információt kapunk a számlaegyenlegről, bármikor ellenőrizhetjük au elektronikus számlakivonatot, le is menthetjük; de akár még a napi valutaárfolyamokat is nyomon követhetjük.

Széles ügyintézési spektrum az Erste NetBanknál

Noha az ügyfelek jelentős része csak a legalapvetőbb szolgáltatásokra használja a pénzintézetek által biztosított online bankolási lehetőséget, a legtöbb bank széles cselekvési szabadságot biztosít ügyfeleinek.

Ez alól az Erste Erste NetBank sem kivétel, amely segítségével nem csak átutalásokat indíthat az ügyfél, de lehetősége nyílik befektetési jegy és értékpapír vásárlására, hitelkártya tartozási kiegyenlítésére, tranzakcióinak monitorozására és grafikus formában történő díjmentes lekérdezésére, sőt, az Erste NetBroker használatával akár tőzsdézésre is.

Felhasználóbarát felületének és folyamatosan fejlesztett szolgáltatásainak köszönhetően az Erste NetBank megbízható pénzügyi szolgáltatásnak számít.