A hitel tovább fizetése minden banknál elérhető

hirdetes

A hitel tovább fizetése ma már minden banknál elérhető, hiszen kormányrendeletben szabályozták ezt a kérdést. A hitelmoratóriumot minden pénzintézetnek be kell tartania. A fizetési moratórium alatt 2020. december 31-ig az ügyfelek mentesülnek, fizetési haladékot kapnak a hitelek fizetésére. Ebben az időszakban a tőke-, a kamat-, a díjfizetési kötelezettségek alól minden ügyfél mentesül. Azonban a moratórium időszaka alatt felhalmozott kamatokat, annak lejárta után meg kell fizetni minden banknak.

Mit tehetnek azok az ügyfelek, akik a hitel tovább fizetése mellett döntenek?

Ez a moratórium nem kötelező, azaz az ügyfelek dönthetnek úgy is, hogy tovább fizetik a hiteleiket, így nem kell a futamidő meghosszabbodásával sem számolniuk, ha véget ér a moratórium. Azok, akik folyamatosan bért kapnak talán jó döntést hoznak, ha vállalják a hitelek tovább fizetését.

A bankoknál ebben az esetben egy nyilatkozatot kell tenniük, de akik nem kívánják fizetni a hitelt, azoknak nincsen teendőjük vagy azt a bank külön szabályozza. Ezeket a nyilatkozatokat minden esetben célszerű online módon eljuttatni a pénzintézeteknek. Most nézzük meg, hogy az egyes pénzintézetek milyen megoldásokat javasolnak a hitel további fizetésének esetére.

CIB Bank

A CIB Bank az állandó átvezetési vagy az állandó átutalási megbízást megadott ügyfelektől azt kéri, hogy ezeket a megbízásokat vonják vissza, ha le szeretnék állítani a törlesztőrészletek fizetését, mert ezt automatikusan ők nem tudják leállítani. Természetesen azok az ügyfelek akik rendelkeznek CIB24 ügyfélszolgálati hozzáféréssel, ezen a platformon keresztül is megtehetik nyilatkozatukat.

Azok a CIB ügyfelek, akik lízinggel rendelkeznek a bank honlapján megtalálható tájékoztatót kell letölteniük és ezt kell kitöltve eljuttatni a bank által megadott email címre. Azok az ügyfelek, akik rendelkeznek internetbanki hozzáféréssel egyszerűen online elintézhetik a nyilatkozat tételt. A hitelkártyával rendelkező ügyfeleknél késedelmi díjat számolt fel a pénzintézet, amely visszautalásra fog kerülni és a kártyákat visszaállítják úgy, hogy azokkal tranzakciókat hajthassanak végre az ügyfelek. A fordulónapok eltolódnak, ezt érdemes ellenőrizni a bank hirdetményeiben.

Budapest Bank

A Budapest Bank ügyfeleinek mindenképpen nyilatkozniuk kell, ha jelzálog- vagy folyószámlahitelről van szó és annak törlesztését szeretnék folytatni. A törlesztőrészleteket minden esetben az ügyfelek folyószámlájáról emelik le és a bank nem tudja önállóan eldönteni, hogy azt az összeget, ami a bankszámlán van a hitel fedezetére helyezték-e el az ügyfelek.

Hitelkártya tartozások esetén nem kérnek nyilatkozatot hiszen a tulajdonosok a már jól megszokott módon rendezhetik tartozásukat. A különféle nyilatkozatokat az internetbankon, a telebankon és a bank honlapján keresztül lehet leadni.

K&H Bank

A nyilatkozatot a következő módokon tehetik meg az ügyfelek. E-bankon keresztül a hitelek menüpont alatt találják meg a nyilatkozat törlesztési moratóriumról elnevezésű űrlapot. Az árlapot ki lehet tölteni lakáshitel, személyi kölcsön, babaváró hitel esetében is.

Ha másfajta hitelről van szó, akkor az üzenet menüpont alatt a hitel azonosítójának a megadásával tehetnek nyilatkozatot. A bank mobilbank üzenetben az „információ” menüpont alatt az üzenet kategóriát választva várja a nyilatkozatok megtételét. Az ügyfelek telefonon keresztül is nyilatkozhatnak a bankszámlák, illetve a bankkártyák menüpont alatt. A K&H banknak a telecenteren is az ügyfelek rendelkezésére áll.

MKB Bank

Az MKB Bank ügyfelei személyi kölcsönök és jelzálogfedezetű kölcsönök esetében nyilatkozhatnak. Netbankáron keresztül egyidejűleg lehet nyilatkozni minden létező szerződésre. A netbankár üzenő felületére a következő szöveget kell bemásolniuk:

„Nyilatkozom, hogy a 47/2020. (III.18.) számú kormányrendelet szerinti fizetési moratóriumot nem kívánom igénybe venni, Hitelszerződésem alapján fennálló tartozásomat az eredeti szerződési feltételek szerint kívánom teljesíteni. Tudomásul veszem, hogy amennyiben a későbbiekben mégis élni kívánok a Hitelszerződés alapján fennálló tartozásom teljesítésének fizetési moratórium alatti felfüggesztésével, azt jelen Bejelentésem visszavonásával jelezhetem a Bank felé.”

A rögzít gombot megnyomva juttathatják el nyilatkozatukat a banknak. Azok az ügyfelek, akik nem rendelkeznek netbankár hozzáféréssel azonnal igényelhetnek a bank online felületén netbankár hozzáférést és máris nyilatkozhatnak.

Raiffeisen Bank

Azok az ügyfelek, akik a hitelek további törlesztése mellett döntenek a Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a 7-es menüpont alatt tehetnek nyilatkozatot. A fiókokban is lehetőség van a nyilatkozattételre, de a bank a telefonos megoldást javasolja a járványügyi helyzetre tekintettel.

OTP Bank

A bank honlapján tehetik meg nyilatkozataikat az ügyfelek vagy akik rendelkeznek internetbank hozzáféréssel, azok az Igénylések/Fizetési moratórium menüpont alatt. Az OTP bank rengeteg ügyféllel rendelkezik, ezért a nyilatkozatok feldolgozása több napot is igénybe vehet, ezért türelmet kérnek az ügyfelektől.

Unicredit Bank

A bank online felületén folyamatosan tájékoztatja ügyfeleit a moratóriummal kapcsolatos teendőkről. A részleteket is minden alkalommal itt teszik közzé. felhívják az ügyfelek figyelmét, hogy ezt a nyilatkozatot bármikor visszamondhatják és újra mentesülhetnek a fizetési kötelezettség alól.

Sberbank

A Sberbank ügyfelei adósként tehetnek nyilatkozatot a moratóriummal kapcsolatban amennyiben szeretnék tovább fizetni a hitelek törlesztőrészleteit. Az ügyfelek visszahívást kérhetnek a weboldalon keresztül és úgy tehetik meg nyilatkozatukat, Telebankon keresztül és a személyes adatok egyeztetését követően, emailben és a Sberbank fiókhálozatában személyesen.

Erste Bank

A Erste banknál elektronikus és telefonos csatornákon keresztül is be lehet nyújtani a nyilatkozatokat. A munkáltatói kölcsönnel rendelkező ügyfelek a nyilatkozatban ezekre a szerződésekre is érvényesíthetik nyilatkozatukat. Az Erste Netbank és az Erste Telebank felületén is leadhatják a nyilatkozatokat. A Telebankot csak nyitvatartási időben lehet megkeresni, míg az internetbank a nap 24 órájában nyitva áll az ügyfelek előtt, ha a hitel tovább fizetése mellett döntenek.

Rate this post
hirdetes

Vélemény - hozzászólás hozzáadása