A Fundamenta eBanking egy online felületű ügyintézési forma, ahol kényelmesen, egyszerűen és gyorsan intézheti ügyeit. Nem szükséges a személyes ügyintézés az alkalmazás használatával. Mindenki számára ismerős a szlogen “Fundamenta alap, amelyre építhet!” vagy “Az otthonteremtés szakértője!” ahogy újabban halljuk.
Ez egy olyan működőképes megtakarítás, amely bárki számára elérhető lényege, hogy az embereket ösztönözze a jövőbeni céljai eléréséhez az egyedül állóknak a lakásvásárlásban felújításban vagy akár közös otthon teremtésében lakásépítésben, vagy vásárlása esetén, illetve, ha bővül a család és nagyobb lakást szeretnének esetleg hozzáépíteni a meglévő épülethez, de gondolhatunk még a gyermekek jövőjére is, hogy saját otthon biztosítsanak számukra a szülők. A Fundamenta nyitó oldaláról érjük el az alkalmazást.
Regisztráció folyamata
A regisztráció három egyszerű lépésből áll. Elsőként az információs weboldalon a regisztráció menü pont alatt tudunk regisztrálni a rendszerbe. Ha rendelkezünk ügyfélszámmal (ez egy 8 számjegyből álló számsor, az ügyfélszám felirat mellett található a segítség hol találjuk ezt a számsort.) amennyiben nem találjuk az ügyfélszámot akkor a “Nem ismerem az ügyfélszámomat” opciót kell kiválasztani így a rendszerben nyilvántartott adatok alapján a korábban megadott e-mail címre elküldik a regisztrációhoz szükséges információkat.
Ahhoz, hogy sikeresen megkapjuk az e-mailt személyes adatok megadása szükséges (pl. anyja neve, születési dátum és hely, mobiltelefonszám) így tudja egyeztetni az alkalmazás a már szerződés szerint nyilvántartott adatokkal. Ha ezt sikeresen beírtuk a rendszerben szereplő mobiltelefonszámunkra egy 4 számjegyből álló megerősítő kódot kapunk sms formájában ennek beírása után aktiváljuk a felhasználói fiókot.
A harmadik egyben utolsó lépésnél is egy megerősítő kódot kapunk sms formájában, majd az első belépést követően érdemes megváltoztatni a jelszót. Ennek maximum 10 karakterhosszúságúnak kell lennie tartalmaznia kell kis- és nagy betűt és számot. Lehetőleg minél bonyolultabb legyen. Ha a regisztráció sikertelen érdemes felvenni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal telefonon.
Belépés: szükséges adatok, feltételek
A belépés nem bonyolult, egyszerű és értelem szerű a bejelentkezés gomb megnyomásával tehetjük meg ahol meg kell adni az ügyfélszámot, illetve a jelszót. Az előzőekben már utaltam arra, hogy az első belépést követően fontos, hogy megváltoztassuk a jelszót és ne legyen egyszerű. Amennyiben a megadott jelszó megfelel minden kritériumnak a rendszer beléptet a WebBankár alkalmazásba.
Amennyiben a legutolsó bejelentkezésünk óta változtak a Felhasználási feltételek, úgy azt ismételten szükséges elfogadnunk. Ezután a Felhasználási feltételek oldalra irányít át az alkalmazás, ahol tájékozódhatunk ezek változásáról majd ezt követően elfogadjuk a feltételeket. Abban az esetben, ha nem értünk egyet vele és arra gombra kattintunk, hogy “Nem fogadom el” úgy a teljes munkamenet megszakad.
Ügyfélszám funkciói a Fundamenta eBanking felületen
Magát az ügyfélszámot az első új szerződéskötéskor kapjuk ez egy generált 8 számjegyből álló számsor. A szerződésen a szerződő adatai alatt találjuk. A már meglévő ügyfeleknek, akik rendelkeznek ügyfélszámmal nem csak a regisztrációhoz ad előnyt, hanem lehetőségük van arra is, hogy új szerződést kössenek a már meglévőhöz. Így elkerülik a személyes találkozását és kényelmesen intézhetik otthonról ügyeiket. Olyan esetekben amikor csak az ügyfélszámot tudjuk, de elfelejtjük a jelszót akkor is segítséget nyújt hiszen egy jelszó emlékeztetőt kapunk az előre megadott
e-mailcímünkre. Akár webes felületen vagy telefonon is nagy segítséget nyújt az ügyfél beazonosításához.
Ügyfélszolgálat rendelkezésre állása
A telefonos ügyfélszolgálat az ügyfelek számára bármely fundamentával kapcsolatos kérdés vagy segítségnyújtás, észrevétel, hiba esetén egy előre meghatározott időben minden munkanapon a rendelkezésünkre állnak.
A központi ügyfélszolgálati elérhetőségek (telefonszám, e-mailcím) az úgynevezett “Kapcsolat tartó csempe” menüben található, ahol a személyes üzletkötője elérhetőségét is megtalálja. Ezt az opciót álltalában azok válasszák, akik nyugodt körülmények között kényelmesen szeretnék megismerni milyen lehetőségek állnak a rendelkezésükre lakáscéljaik megvalósításához a Fundamentával.
Ajánlat kalkulátor működése
A kalkulátor segítségével kiválaszthatjuk elsősorban azt, hogy mit szeretnénk megvalósítani. Ez lehet megtakarítás, hitel terv, vagy a gyermekek jövőjére gondolva egyfajta előtakarékosság a számukra. A felületen kiválaszthatjuk mennyit szánunk rá havonta, illetve a magát az időt, hogy mennyi időre szeretnénk. Szerepel továbbá a THM mértéke is (teljes hiteldíj mutató: a hitel teljes díjának aránya a hitel teljes összegéhez százalékos formában megadva) A beállítások után a kalkulátor több lehetőséget is felkínál és további információkat kaphatunk az egyes módozatokról a részletes kalkuláció menüpont alatt.
Befizetés gyakorisága, folyamata
Szerződéskötéskor szerepel a dokumentumban, hogy milyen gyakorisággal határidővel kell befizetni a havonta esedékes összeget. Egy grafikus panel segítségével az is nyomon követhető, hogy az egyes szerződésekhez tartozó befizetések (természetesen külön grafikonon szerepel minden egyes szerzőséhez tartozó befizetés) az idő függvényében kivéve a hitel szerződés esetében.
A grafikonon a fontosabb adatok úgynevezett eseménypontok formájában jelennek meg. Itt szerepel az állami támogatás, az aktuális egyenleg és a terv szerinti Cash-flow maximuma, vagyis a kalkulált érték mely a szerződés várható végét és adatokat mutat. Fundamenta eBanking felületen megtekinthető az egyszerűsített számla történet is. Nyomon követhetjük a ki és befizetéseket a teljesített és a befizetett de még le nem könyvelt tételeket és a könyvelt tranzakciókat is. Az egyszerűsített számlán szerepel, hogy milyen módon fizettük be az összeget (pl. banki átutalás) a pontos dátumot a befizetés idejét és a befizetett összeget. Különböző színekkel jelölik az egyes tételeket, hogy könnyebben megkülönböztessük.
Zöld színnel a jóváírásokat, pirossal a terheléseket és sötétszürkével a beérkezett, de még le nem könyvelt tételeket. A számlatörténet az aktuális dátumtól számított egy évig lehet megtekinteni. A befizetés gomra kattintva tetszőleges összeget fizethetünk be. Hitel esetén már más a helyzet ehhez nem tartozik egyszerűsített számlatörténet itt csak a hitelszerződések jelennek meg melyben szerepel az adós és ha van akkor az adós társa vonatkozó adatok (pl. hitelügy száma, hitel típusa, folyósított összeg, hátralék aktuális összege stb.).
A befizetés nagyon egyszerű, mint már említettem ezt egy gombnyomás segítségével végezhetjük el az egyszerűsített számla történet panelen a “Befizetés” gombra kattintva. Fel van tüntetve az ügyfél szerződés száma, e-mail címe, telefonszáma és beírni kívánt összeg. A fizetési feltételek elfogadásával és az adatok megadásával megindíthatjuk a tranzakciót, amelyet követően át irányít egy olyan fizetési felületre, ahol a bankkártya adatokat kéri az ügyféltől.
WebBankár felület miért hasznos?
A modern világban már bármi lehetséges és elérhető válik bárki számára felesleges utazást és várakozási időt elkerülve. A Fundamenta eBanking működéséhez elengedhetetlen funkciója a WebBankár ahol az alkalmazás számos funkciója elérhető. Lakásszámlák lakáshitelek, a lakástakarék kalkulátor, a kapcsolat tartó elérhetősége, az esetleges termék akciók, valamint a személyes üzenetek az alkalmazáson belül.
Összességében ez egy olyan elektronikus csatorna, amelyen keresztül az ügyfelek a megkötött lakás előtakarékossági szerződésük vagy az ahhoz kapcsolódó kölcsön szerződésük aktuális helyzetére vonatkozó információkhoz jutnak hozzá továbbá tájékozódnak a szerződés módosítás lehetőségeiről, aktuális ajánlatokról, új szerződéskötési lehetőségekről. A Fundamenta és ügyfelei ezen keresztül folytatják le hivatalos kommunikációjukat ezt nevezik eKommunikációnak.
Dokumentumtár: a Fundamenta eBanking alkalmazásban elérhető dokumentumok
A letölthető nyomtatványok, és az elektronikus nyomtatványok mellet elérhető az ügyfél szerződéséhez kapcsolódó elektronikusan előállított dokumentumok. A dokumentumtárban úgynevezett nyilatkozatok szerepelnek elállási, felmondási (lakáscélú felhasználás nélkül), megosztási, és nyilatkozat a lakás-előtakarékossági szerződés közeli hozzátartozó javára történő lakáscélú felhasználásáról. Ezek mellett a saját dokumentumokat is nyomon követhetjük a bejövő és kimenő dokumentumokat.
Fizetési moratórium
A fizetési moratórium egyfajta fizetési haladékot jelent azok számára, akik a járványhelyzet alatt fizetés képtelenné váltak (pl. elvesztette a munkahelyét) vagy más okokból kifolyólag segítséget nyújt számukra. A hiteltörlesztési moratóriumhoz kapcsolódó feltételekről a veszélyhelyzet tekintetében a kormány által hozott rendelet értelmében a fizetési moratórium igénybevételének lehetősége 2021. január 1. és 2021 szeptember 30.-a közötti időszakra továbbra is automatikusan biztosított valamennyi adós számára változatlan formában és a 2020. évben érvényes feltételekkel.
Egyértelmű, ha igénybe vesszük akkor a törlesztési idő meghosszabbodik viszont egy esetleges nehézség miatt segítséget nyújt bárki számára. Amennyiben fizetési haladékot hagyunk meg de idő közben úgy döntünk, hogy ismételten fizetni szeretnénk hitelünket nincs más teendő, mint nyilatkozni arról, hogy még is folytatni szeretnénk hitelünk törlesztését.
Ugyan ez fordítva is érvényes, ha fizetjük a törlesztést bármikor áttérhetünk a fizetési moratórium igénybevételéhez. A különféle hitelek esetében számos információt kell tudni fizetési haladék igénybevételekor. Azonnali áthidaló és áthidaló kölcsön, illetve lakás hitel esetében a teljes futamidő meghosszabbodik (az azonnali áthidaló és áthidaló kölcsön esetébenez nem jár esetleges állami támogatással/ bónuszveszteséggel) mivel a moratórium alatt felhalmozódott költségek (kamat, havi megtakarítás, díjak) a moratóriumot követően fogjuk fizetni és a törlesztőrészletek mértéke a lejáratot követően nem növekszik.
A meg nem fizetett kötelezettségeket a kiutalás (vagyis a megtakarítási időszak lejárta) után számítják fel (lakáshitel esetében a hátrelévő futamidőben számítják fel a meg nem fizetett kötelezettségeket).
Hibák
Álltalános hiba szokott lenni, ha elfelejtjük vagy nem jól írjuk be az adatokat belépéskor. Vannak olyan esetek, amikor a Fundamenta eBanking alkalmazás az egymást követő sikertelen belépések száma alapján a fiókot felfüggeszti vagy akár le is tilthatja.
Ez egy úgynevezett védelmi funkció az ügyfél érdekében. Korlátozott számban lehetőség van próbálkozni, ha az ügyfélszám vagy a jelszó nem egyezik a rendszer maximum 5 alkalommal engedi egymás után a belépést, ha nem sikerül akkor egy meghatározott ideig (5 perc) nem engedi belépni az ügyfelet a weboldalra felfüggeszti a belépést.
Ha egymás után 3 alkalommal is hibásan írjuk be akár az ügyfélszámot vagy a jelszót felfüggesztésre kerül a fiók vagy a rendszer automatikusan véglegesen tiltja. Ahhoz, hogy újra aktiválni tudjuk a fiókot ez esetben fel kell venni a kapcsolatot a telefonos ügyfélszolgálattal. Megemlíthetem az első belépést követő jelszóváltoztatásnál a “túl könnyű” jelszót is hiszen, ha a rendszer nem találja megfelelőnek vagy gyengének ítéli esetleg hibásnak tekinti akkor újat kell kitalálnunk az előírtaknak megfelelően.
Az adatokban is véthetünk hibát egy-egy elírással ilyenkor nagyon pontosan kell áttekinteni, hogy a valóságnak megfeleljen. De véthetünk hibát akár egy utalás esetén amikor nem a kívánt összeget utaljuk el bár ez utóbbi esetben a megerősítésnél még módosíthatunk, ha időben észrevesszük a hibát.
Vélemények a Fundamenta eBanking-ról
A weboldalon véleményt is nyilváníthatunk az adott alkalmazásról ez egyfajta elégedettségi felmérés. Egy kattintással (a főoldalon lévő még az alkalmazása belépése elött) megoszthatjuk véleményünket.
A kérdőívben szerepel, hogy milyen ügyfélről van szó (lakossági, társas/lakásszövetkezet, nem ügyfél), használtuk e már a Fundamenta WebBankár alkalmazást, honnan értesültünk a szolgáltatásokról, mennyire vagyunk elégedettek, mennyire egyértelmű a regisztráció, milyen gyakran használjuk az alkalmazást, mennyire áttekinthető a főoldal, használtuk e már az üzenet küldő funkciót, milyen szolgáltatásokat használtunk már a WebBankárban, javaslat, vélemény, észrevétel, és a legfontosabb mennyire ajánlanánk másoknak.
Természetesen ezeket a kérdéseket csak ügyfelek válaszolhatják meg tehát ha nem ügyfél lép az oldalra nem dobja tovább a kérdőíven belül a rendszer, kilépteti. Mindent összevetve a kérdőív kitöltésével egy ügyfél elégedettségi képet adunk a Fundamenta eBanking felé, hiszen a vélemények mindenhol számítanak!