Az UniCredit SpectraNet alkalmazás pénzügyeink intézéséhez

hirdetes

Az UniCredit SpectraNet egy olyan interneten keresztül működő alkalmazás mellyel kényelmesen egyszerűen és gyorsan intézhetjük pénzügyeinket. Nem csak otthonról használható, hanem bárhol elérhető a számunkra. Manapság már nem meglepő, hogy a bankok a személyes ügyintézéssel járó utazástól és várakozási időtől kímélik meg ügyfeleiket a webes felületű alkalmazás által.

UniCredit SpectraNet
UniCredit SpectraNet

Ez a weboldal az UniCredit Bank ügyfelei részére jött létre. Erről a szolgáltatóról érdemes tudni, hogy 2014-ben az UniCredit Hungary Magyarország harmadik legnagyobb bankja lett. Már a statisztikákból is látszik az ügyfelek elégedettsége hiszen egyre nő a számuk és a modern technikának köszönhetően ez a web felület használata még nagyobb kényelmet nyújt számukra ezzel is növelve az elégedettségi kört. A következőkben megismerkedünk magával az alkalmazással, és az egyes funkcióival.

Belépés az UniCredit SpectraNet alkalmazásba

Ahhoz, hogy igénybe tudjuk venni a weboldalon a szolgáltatást első körben be kell lépnünk az alkalmazásba. Nagyon egyszerű a belépés szükségünk van a felhasználói azonosítóra (szerződéskötéskor kell megadni) és a jelszóra. Tokenes (kódgenerátor) hitelesítése esetén az adott időpontban amikor be szeretnénk lépni kapunk egy generált kódot, SMS-hitelesítéskor pedig bejelentkezési jelszót kapunk. Ha belépéskor rossz adatokat adunk meg akkor a “hibás adatok” vagy “hibás jelszó” üzenet fog megjelenni.

Egymás után háromszori hibás jelszó megadása esetén biztonsági okokból az alkalmazás kitilt a rendszerből. Ilyenkor érdemes a bankkal felvenni a kapcsolatot segítség kérés céljából. Minden esetre, ha az alkalmazást már nem használjuk nagyon fontos a kijelentkezés is hiszen ezzel megvédjük adatainkat más illetéktelen személyektől. Nagyon korszerű biztonsági funkció még továbbá az is, ha az oldal nem észlel aktivitást 5 percen belül egy erre utaló parancsot fog küldeni a rendszer a képernyőn, ha ezt nyugtázzuk akkor tovább fog élni a kapcsolat az ügyfél és az oldal között, ha nem a bank megszakítja a kapcsolatot a weboldallal és kilépteti.

Mi történik a belépést követően?

Belépés után átirányít a saját panelra magára a számla áttekintő oldalra, ahol kiválaszthatjuk a jobb felső sarokban a számunkra megfelelő nyelvet is de ezt megtehetjük az alkalmazásba való belépés előtt is. Mindenek előtt mindig tartsuk titokban a belépésünkhöz szükséges adatokat. A saját fiókunkba belépve láthatjuk a képernyő bal oldalán találjuk a főbb menüket a gyorsmenüt, az információkat, a megbízásokat a sablonok kezelését, postaládát és a beállításokat. Ezeken belül további almenükbe léphetünk be, amelyeket egy listában látunk rendszerezve.

A menü funkciók felett lehetőségünk van akár a keresést is használni. A kereső ablak felett látható két fül, ahol könnyedén lehet váltani ezek között az egyik a folyószámlák a másik az értékpapírok. Az értékpapírokat megnézve a korábbi főbb menük eltűntek viszont helyettük két főmenü választható az információk és a megbízások.

Természetesen ezek alatt szintén listát látunk, ahonnan bármelyiket kiválaszthatjuk amelyiket éppen szeretnénk. Jobb felső sarokban kiválaszthatjuk még a főoldalra való visszatérést a súgót (demó verzió esetén ez nem működik hiszen nem valós regisztráció alapján használjuk az alkalmazást) és a kijelentkezés gombot. A nyelv választás közvetlenül alatta kiválasztható itt három lehetőség van magyar angol és német nyelvre való váltás.

És itt szerepel a bejelentkezett felhasználó neve és az ügyfél azonosítója itt egyébként felhasználótól függetlenül kiválaszthatjuk a listából, hogy melyik ügyfél pénzügyeit szeretnénk intézni persze ha erre van meghatalmazásunk. Magánszemélyek és vállalkozások számára ha rendelkeznek folyószámlával és szerepelnek a rendszerben egyaránt használható.

Kényelmesen bárhol: Mobil!

Számos eszközről elérhető számunkra az alkalmazás. Mobil tehát bárhol is vagyunk, ahol internet kapcsolatot tudunk létesíteni, laptopról vagy mobiltelefonról esetleg táblagépről is használható az alkalmazás. Az olyan mobil böngészők használata biztonsági okokból nem támogatott, melyek kommunikációja átmegy egy másik harmadik fél által üzemeltetett proxy szerveren (pl. OperaMini). Ezek olyan szerverek, amelyek a kliensek kéréseit köztes elemként más szerverekhez továbbítja. Ahhoz, hogy biztonságosan használjuk mindig a lehető legfrisseb verziójú böngészőt használjuk.

UniCredit SpectraNet mobilbank applikációja a Mobil Banking

Az UniCredit SpectraNet mobilbank alkalmazását csak mobiltelefonos böngészővel használhatjuk. Természetesen mindezt csak akkor tehetjük meg ha már rendelkezünk a használatához szükséges azonosítóval és jelszóval vagy akár ujjlenyomat alkalmazással rendelkező mobil telefonok esetén biometrikus azonosítással (biológiai jegy alapján azonosít be, mások így hiába is próbálkoznának nem tudják feltörni) gyorsabban jelentkezhetünk be.

Amennyiben a mobil telefonunk böngészője asztali böngészőre van beállítva így azt vissza kell állítani mobil nézetre. A Mobil Banking rendszer technikai feltételei elsősorban internet kapcsolat és a megfelelő operációs rendszerek, böngészők. Ehhez segítséget kapunk a weboldalon, hogy megfelel e a készülékünk az applikáció használatára. És ha ekkor sem vagyunk biztosak benne, hogy alkalmas e a mobiltelefonunk, hogy megfelelően működik e a Mobil Banking szolgáltatás akkor a www.unicreditbank.hu/mobilteszt oldal megnyitásával információt kapunk, hogy hibátlanul futna vagy sem.

Mire kell nagyon figyelni?

Az alkalmazás használata alatt nem javasolt más böngésző által megnyitott ablak, illetve ne futtassunk más programot ezeket elkerülve biztonságosan használhatjuk. Mint az asztali felületen itt is fontos, hogy mindig jelentkezzünk ki ezzel is megakadályozva, hogy illetéktelen személyek férjenek hozzá a számláinkhoz. A Mobil Banking fő képernyője a “Gyorsmenü”, illetve a “Főmenü”. A bejelentkezést követően a “Gyorsmenüre” jutunk, ahol a leggyakrabban használt menüpontok találhatóak meg, ezzel is megkönnyítve a leggyakoribb ügyeink intézését.

Ezt akár a saját szokásainknak megfelelően testre is szabhatjuk a “Gyorsmenü szerkesztése” menüben. A “Főmenüt” a telefonkészülékünk bal felső sarkában találjuk meg. Ugye ez több mélységű, ikonokból álló rendszer, egy ikonra kattintva egy almenübe kerülünk, ahol újabb műveletek közül választhatunk míg a többi csak egy funkciót indít el. Ha vissza szeretnénk lépni csak a “vissza” gombot kell kiválasztanunk. Az alkalmazás használatakor lehetőségünk van arra, hogy akár több ügyfél adatait is kezelje (amennyiben van hozzáférésünk). Az aktuális számlánkról annak egyenlegéről a “Számlainformációk” menüpontra belépve majd a “Számla egyenleg” kiválasztásával van lehetőségünk megtekinteni.

Számlatörténetek és számlákkal kapcsolatos ügyintézés

Számlakivonatot elektronikus formában tudunk kérni, ha szükségünk van rá vagy kamatszámítást is kérhetünk egy kijelölt számlának egy megjelölt időszakára. A tranzakciókat is végig nyomon követhetjük a “Napi teljesített tranzakciók” menüpontban (terheléseket és a jóváírásokat, az esetleges átutalásokat). Értesítéseket kapunk csoportos átutalások esetén, amelyek szintén megtekinthetőek a mobil alkalmazásban.

De nem csak a számlákkal kapcsolat ügyeinket intézhetjük, hanem lehetőséget nyújt, hogy bármilyen utasításról vagy parancsról listát kérjünk, ebben nyomon követhetők az egyes szolgáltatások igénybevétele során bekövetkezett események (pl. mikor és melyik felhasználó lépett be a programba vagy kezdeményezett bármilyen tranzakciót). Megemlíteném még hogy mindezek mellet akár kézpénzt is vehetünk fel az aktivált bankkártya nélkül, csekket fizethetünk be és a bankkártyánk pin kódját is megtekinthetjük.

Telebank: Telefonos banki szolgáltatás

Az interneten keresztüli kapcsolaton kívül akár telefonon keresztül is intézhetjük ügyeinket ehhez nyújt segítséget az UniCredit Telebank. A banki ügyeket automata rendszeren keresztül is lebonyolíthatjuk vagy a bank egyik munkatársa segítségét is kérhetjük. Előnyei, hogy a nap 24 órájában elérhető számunkra, szinte az összes banki szolgáltatás rendelkezésünkre áll, ennek

alkalmazásával elkerüljük a sorban állást az alkalmazkodást ezért kényelmes és gyors, pénzt is megtakaríthatunk vele (a tranzakciók a fióki megbízások díjainál kedvezőbbek), biztonságos hiszen a beazonosítást követően vehetjük igénybe, nem csak magyar de angol nyelven is elérhető.

A szolgáltatás során számla egyenleget kérdezhetünk le, számlaműveleteket indíthatunk, kártyaműveleteket kezdeményezhetünk (aktiválás, limit módosítás, letiltás), hiteltanácsadást kérhetünk, értékpapír tranzakciókat bonyolíthatunk le, Internet Banking és bankkártya ügyfélszolgálattal is felvehetjük a kapcsolatot és természetesen általános információkat is kérhetünk.

My UniCredit az én bankom!

Teljes mértékben a saját igényeimnek, jövőbeni terveimnek szempontjából kialakított felület ezért My Unicredit. Saját bizalmas adatainkat kezeli melyek más illetéktelen személyek kezébe nem jutnak ezért az oldal felkeresésével elég, ha csupán csak a felhasználói azonosítót adjuk meg.

Legyünk akár a világ bármely pontján bárhonnan elérhetjük céljainkat megvalósíthatjuk. A belépési oldalon egy jobb oldalon lévő fül segítségével közeli Bankfiókot ATM-et kereshetünk, a kapcsolattartó elérhetőségeit megtekinthetjük (ügyfélszolgálat és panaszkezelés esetén vegyük igénybe, ha szükséges) és további segítséget kapunk az alkalmazás használatához.

UniCredit Spectranet: Internet Banking szolgáltatás

Internet Banking szolgáltatás használatával csökkentjük banki költségeinket a mobil telefonon keresztül történő hitelesítés esetén, biztonságban vagyunk mert megfelel a mai modern bankbiztonsági követelményeknek, pontosan követhetőek a kiadásaink, és elősegít céljaink megvalósításában.

A szolgáltatás használatához részletes leírás nyújt segítséget. Abban az esetben, ha elakadnánk vagy nem találunk valamit természetesen a telefonos ügyintézők készséggel állnak rendelkezésünkre. Az oldal jobb oldalán elhelyezett menüjében a kérdőjelekre kattintva további videókat találunk, amelyek bemutatják a használatot. Ez egy letisztult átlátható felület. Főbb funkciói között szerepelnek:

Számla információk (pl. az egyenleg, a számla elnevezése, elektronikus számla igénylés stb.)

Átutalások: Ezen belül a forint és deviza utalások, SEPA utalások (Egységes Euró fizetési övezet, vagyis euróval történő fizetés), forint és deviza átvezetés, állandó átutalási megbízás, felhatalmazás csoportos beszedési megbízásra, betétlekötés és feltörés, függő tranzakciók megtekintése, valamint törlése, sablonok, kedvezményezettek kezelése)

  • Értékpapír funkciók (pl. Számla egyenleg és történet, tőzsdei megbízás stb.)
  • Betéti kártya: itt lekérdezhetőek a kártya részletes adatai, tranzakciók, és a limiteket ellenőrizhetjük, amelyek ide tartoznak.
  • Hitelkártya: Minden, ami ezzel kapcsolatos (pl. az elszámolási számlára vonatkozó információk stb.).
  • SMS szolgáltatások: A bankkártyához, betéti kártyához, hitelkártyához kötődő SMS szolgáltatás kezelése, álltalános banki információk lekérdezése.
  • Biztosítás: Utas és lakás biztosítások, gépjármű-biztosítás, megtakarítási és kockázati életbiztosítások kötése.
  • Egyéb szolgáltatások (pl. elektronikus postaláda funkció, árfolyamok lekérdezése, díjmentes készpénzfelvételi nyilatkozat stb.)
  • Az alkalmazás tudatos pénzügyi tervezést segítő új funkciókat is kínál ilyenek a költségvetési tervek és a megtakarítás.

UniCredit NetBank az olnile bankolás!

Az UniCredit NetBank oldalról könnyedén beléphetünk az UniCredit SpectraNet alkalmazásba, információkat olvashatunk az alkalmazás nyújtotta szolgáltatásokról, a biztonsági rendszerekről, technikai feltételekről, kondíciókról (banki termékek feltétele), üzletszabályzat (álltalános, lakossági ügyfeleknek és vállalkozásoknak), súgó az NetBank szolgáltatás alkalmazásához, a demó verzió megtekintése és a telepített ügyfél program frissítése.

Mindet összevetve az UniCredit SpectraNet alkalmazás egy jól átfogó banki alkalmazás számos lehetőséggel, amely ügyfélként megkönnyíti a mindennapos pénzügyeink intézését “Bárhol, egyszerűen!”.

hirdetes

Vélemény - hozzászólás hozzáadása