Az Erste NetBank nagyjából egyidős a többi internetbankkal, mert az Ersténél is felismerték, hogy hatalmas igény mutatkozik rá és a digitális átalakulás a fejlődés és piacon maradás kulcsa. A lakosság fiataljai, akik már rendelkeznek saját bankszámlával, szinte kivétel nélkül aktívan használják a netbanki szolgáltatásokat, sokan nem csak számítógépükről, de már mobiljukról is aktívan nyomon követik és intézik pénzmozgásaikat.
A lakosság középkorú részének nagy százaléka szintén él ezzel a lehetőséggel, az idősebbek körében viszont nem túl elterjedt szolgáltatás.
Az Erste NetBank igénylés feltételei:
• Számlavezetés az Erste Banknál, tehát Erste ügyfélnek kell lenünk aktív bankszámlával.
• Szükségünk van SMS fogadásra alkalmas mobiltelefonra. Ez nevetségesnek tűnhet, hiszen mindenkinek van mobiltelefonja – gondolhatnánk, azonban az idősebb korosztálynál előfordul, hogy nem rendelkeznek saját készülékkel.
A NetBank internetbank szolgáltatás kétféle módon igényelhető. kérhetjük személyesen bankfiókunkban, akár a számlanyitáskor azonnal vagy azt követően bármikor. Ha rendelkezünk TeleBank szerződéssel, azaz van T-PIN kódunk, akkor a TeleBank rendszerén keresztül is igényelhetjük a NetBankot. Ez egy telefonos igénylési megoldás, melynek esetén SMS-ben kapjuk meg az első belépéshez szükséges PIN kódot.
Először is fontos megemlíteni, hogy az Erste demo alkalmazással segít kitapasztalni a netbanki funkciókat, hogy az élesben történő használat már gördülékenyen menjen. Érdemes először néhány percet szánni a demora, ami az Erste bank weboldalán megtalálható.
Erste NetBank első belépés lépésről lépésre
1. Az igényléskor megadott telefonszámra kapott SMS-ben található jelszót készítsük elő.
2. Az Erste Bank weboldalán a „Lakossági NetBank belépés” gombot keressük meg és kattintsunk rá.
3. A gomb megnyomását követően megjelenő ablak megfelelő mezőjébe írjuk be a TeleBank azonosítónkat, ami egyben a NetBank azonosítónk is. Ez egy hét számjegyből álló kód, mely kizárólag számokat tartalmaz. Ha nem tudjuk fejből ezt az azonosítót, keressük meg az „Elektronikus szolgáltatások adatlapja” dokumentumban!
4. Az azonosítónk megadását követően adjuk meg az SMS jelszót. Ezt később meg kell változtatnunk egy saját magunk által kitalált, egyedi jelszóra. Érdemes a jelszóváltoztatást azonnal az első belépés alkalmával megtenni.
5. Ha minden kért azonosítót megadtunk, nyomjuk meg a „Bejelentkezés” gombot és már bent is vagyunk saját netbanki felületünkön.
Az Erste Bank saját weboldalán az első belépésről megnézhetünk egy roppant hasznos bemutatót, ami végigvisz minden lépésen.
A további belépések hasonlóan fognak működni, csak az SMS-ben kapott jelszó helyett a saját jelszavunkat kell megadnunk a TeleBank és egyben Erste NetBank azonosítónk mellett.
Mit csináljunk ha elfelejtettük az Erste NetBank jelszavunkat?
Ha elfelejtettük a jelszavunkat, akkor legegyszerűbben a TeleBankon keresztül tudjuk visszaállítani. Ehhez fel kell hívnunk a +36 1 298 0222-es telefonszámot. A gyorsabb ügyintézés érdekében érdemes előkészíteni a TeleBank azonosítónkat és a T-PIN kódunkat, mert ezzel tudjuk azonosítani magunkat és a hozzánk tartozó belépési információkat. Az ügyintézés önállóan történik, nem fog ügyintéző jelentkezni, hanem a rendszer automata menüjén keresztül oldhatjuk meg jelszóproblémánkat.
Nagyon fontos, hogy a jelszavainkat és belépési azonosítóinkat bizalmasan kezeljük és ne adjuk ki senkinek, valamint igyekezzünk úgy tárolni az ezeket tartalmazó dokumentumokat, fájlokat, hogy ne férhessen hozzá senki más rajtunk kívül.
Az Erste Bank a nemzetközileg elismert, leghatékonyabb titkosítási rendszeresen keresztül kínálja szolgáltatásának használatát. Az SSL tanúsítvány biztosíték a biztonságos netbankolásra.