A Budapest Bank TeleBank szolgáltatásának elsődleges célja, hogy információt, felvilágosítást nyújtson a pénzintézet ügyfeleinek a bank szolgáltatásairól és az elérhető lehetőségekről éppúgy, mint az ügyfél folyószámlájának egyenlegéről, utolsó teljesített tranzakcióiról.
Ezen kívül a Budapest Bank TeleBank alkalmas egyéb egyszerű ügyek elintézésre, például adatok módosítására vagy bankkártya aktiválására is. A szolgáltatást elsősorban olyan ügyfelek részére hozta létre a bank, akik nem rendelkeznek internetbankkal vagy üzleti terminállal.
Budapest Bank TeleBank – nem online, de otthoni
A Budapest Bank TeleBank lehetőséget biztosít számos banki szolgáltatás elérésre otthonról, internetkapcsolat és netbanki szolgáltatás nélkül. A pénzintézetekben az ügyintézés módja évszázadokon keresztül a személyes megjelenésen alapult.
Számlanyitáshoz, befizetéshez vagy pénzfelvételhez éppúgy személyesen kellett befáradni az ügyfélnek a banki egyik fiókjába, mint hitelfelvételhez vagy adatmódosítás bejelentéséhez. Esetenként ez nagyon sok időt vett igénybe, márpedig ha valaki, akkor a bank igazán tudatában van annak, hogy a pénz idő. Az informatikai forradalom és az internet elterjedése ezt a problémát rövid idő alatt megoldotta, ma a bankok ügyfelei már csak a legszükségesebb esetekben járnak be a pénzintézetekbe, pénzügyeiket online intézik.
Ehhez minden banki kiépítette a maga megbízhatóan működő, folyamatosan fejlődő online szolgáltatási rendszerét. Bizonyos ügyfelek esetében azonban az online bankolás lehetősége nem bizonyult megoldhatónak. Az informatikailag szerényebb tudású, jellemzően idősebb ügyfelek nem csak idegenkednek a netbankoktól, de sok esetben nem is képesek azok használatára.
Ugyanakkor az online aktív ügyfelek is kerülhetnek olyan helyzetbe, hogy csak telefonon vehetik fel a kapcsolatot számlavezető pénzintézetükkel. Az ilyen esetek megoldására készült a Budapest Bank TeleBank szolgáltatása.
Budapest Bank TeleBank működése
A Budapest Bank TeleBank szolgáltatásának használatához csupán egy telefonra és egy egyedi Telekódra van szükség. Utóbbi személyesen, vagy bizonyos egyedi azonosításra alkalmas adatok bediktálása után telefonon is igényelhető.
Ezzel a négy számjegyű kóddal azonosíthatja magát az ügyfél. A Telekódot négy alkalommal lehet hibásan megadni, az ötödik hibázás utána TeleBank szolgáltatást újra aktiválni kell, amit már csak személyesen lehet igényelni. A Budapest Bank TeleBank a hét minden napján, reggel 6 órától este 22 óráig áll a Budapest Bank ügyfeleinek szolgálatára.
A pénzintézet diszpécserei tehát kora reggeltől késő estig várják az ügyfelek hívását, hogy felvilágosítást vagy segítséget nyújtsanak, esetleg egyszerűbb ügyeket intézzenek el a telefonáló ügyfelek számára. A Budapest Bank TeleBank alapvető funkciója a számlaegyenleg lekérdezése, beleértve az utolsó öt tranzakciót. Ez egyaránt vonatkozik a folyószámlára és a betétszámlára valamint a hitelkártya egyenlegére is.
Ezen kívül olyan alapvető műveletekre biztosít lehetőséget, mint a bankkártya aktiválása, bankkártyához tartozó PIN kód megadása vagy megváltoztatása, illetve a Budapest Bank TeleBank használatos Telekód megadása vagy megváltoztatása.
Ezen kívül a TeleBank segítségével a banki szolgáltatásokról is tájékozódhat az ügyfél, legyen szó nyugdíjpénztári szolgáltatásról, hitelügyintézésről vagy megtakarítási, befektetési lehetőségekről. Ilyen témákban azonban csak szűkebb időintervallumban, reggel 8-tól délután 18 óráig van lehetőség a tájékozódásra.