Előfordulhat néha, hogy valamilyen oknál fogva a Raiffeisen direktnet nem működik. A hibának számos oka lehet, akár a bank rendszerében, akár nálunk, felhasználóknál is. A Raiffeisen Direktnet használata egyszerű és általában nem ütközik semmilyen akadályba, azonban, ha mégis, akkor lehet technikai fejlesztés az ok, lehet egyszerűen rendszerhiba, de a saját készülékünk hibája is.
Első használatnál olyan problémák merülhetnek fel, mint nem támogatott böngésző, bővítmények hiánya vagy egyszerűen csak saját hibánk, például rossz jelszó megadása. A gyakorikerdesek.hu weboldalán számos ilyen és ehhez hasonló kérdést tesznek fel, valamint a Raiffeisen saját weboldalának GYIK menüjében is kétérnek erre, így valószínűleg nem ritka, hogy nem működik valamiért a Raiffeisen direktnet.
Mi lehet az ok, ha a Raiffeisen Direktnet nem működik?
Mint említettük számos oka lehet annak, ha a Raiffeisen netbank nem működik. Nem kell azonnal megijedni, először érdemes számba venni a lehetséges okokat, megvizsgálva, hogy hol lehet a probléma. Amennyiben a bank rendszerében van gond, valószínűleg kaptunk értesítést, így nézzük meg a bankunknál megadott e-mail fiókunkat, háta ott találjuk a választ.
Technikai okok miatt szünetek a direktnet működése: Néha előfordul, hogy a bankok is fejlesztik weboldalukat, applikációikat, programjaikat. Ilyenkor nyilvánvalóan az adott szolgáltatások nem működnek. Erről előzetesen tájékoztatják ügyfeleiket, mégpedig legtöbbször a megadott e-mail címre küldött levélben vagy SMS-ben, esetleg a weboldalon teszik közzé, akár felugró ablakként, hogy minden érintett értesülhessen róla.
Amennyiben hirtelen történik valami baj, a bank nem tud értesítést küldeni, ám pár órán belül megtalálják a módját a probléma jellegének közlésére. Ha nem működik a weboldal, érdemes később próbálkozni vagy felhívni a Raiffeisen központi ügyfélszolgálatát.
Többszöri helytelen jelszó megadása: Amennyiben a Raiffeisen Direktnet rendszere a jelszavunk magdását követően a „Helytelen jelszó” hibaüzenetet küldi, valószínűleg elgépeltünk egy karaktert vagy rosszul emlékszünk jelszavunkra. Mindkét eset nehézségeket okozhat, főleg, ha egymás után háromszori próbálkozásnál sem sikerül a megfelelő jelszót megadnunk.
Ilyen esetekben biztonsági okokból a Raiffeisen Direktnet 24 órán keresztül nem engedélyezi a belépést. Amennyiben rájöttünk, hogy mit rontottunk el és szeretnénk bejutni fiókunkba, akkor a direktnet aktiváló PIN kód segítségével lehetőségünk van új jelszó beállítására és a szolgáltatásba való belépésre. A Raiffeisen direktnet SMS értesítést küld arról, ha a többszöri helytelen jelszómegadás miatt egynapos szolgáltatás felfüggesztést eszközölt.
Ha a Raiffeisen Direktnet nem működik egyáltalán
Előfordulhat, hogy a Direktnet hozzáférés igénylését követően a szolgáltatás egyáltalán nem válik számunkra elérhetővé. Lényegében ilyen esetekben a szolgáltatás elérhető lenne, de lehetséges, hogy technikai akadályokba ütközik, melyek okát a mi készülékünkben találjuk.
A Raiffeisen Direktnet szolgáltatás nem minden böngészőt támogat, úgyhogy érdemes erről informálódni, ha nem a szokványos, legnépszerűbb böngészővel rendelkezünk.
A Raiffeisen Direktnet által támogatott és javasolt böngészők:
• Google Chrome 37+
• Mozilla Firefox 32+
• Apple Safari 7+
• Opera 24+
• Microsoft Edge
• Internet Explorer 9+
Ezen kívül ahhoz, ha a Raiffeisen Direktnet nem működik, pedig megfelelő böngészővel rendelkezünk, nézzük, meg, hogy engedélyeztük-e a javascript futtatását.