Az Európai Unió 2019-ben kiadott egy rendelkezést, ami a Takarék Netbank rendszerét is érintette. Ennek értelmében minden pénzintézetnek magasabb fokú biztonságot kellett biztosítani az ügyfelei számára a netbanki belépés és az online vásárlások tekintetében.
A Takarék Bank ezt kihasználva több újítással is élt, és 2019 végén egy új rendszerben használhatták az ügyfelek a netbankot. Ezek az intézkedések azonban nem csak a biztonságot érintették, hanem a Takarék Netbank funkcióit is. Ennek köszönhetően jóval szélesebb szolgáltatások tudna nyújtani az ügyfelek számára.
A netbank elérési rendszere is változott. Az új ügyfelek, aki most igénylik ezt a szolgáltatást, már teljesen az új rendszerben tudnak regisztrálni, és használhatják a netbank szolgáltatásit, ugyanakkor azok, aki még a változások előtt regisztráltak, komoly változásokat tapasztaltak. Ez érintette a belépést is.
Ez nem is csoda, hiszen a fejlesztések fő indikátora pont a biztonságos belépés garantálása volt. De mit is jelent ez a gyakorlatban, és hogy működik?
A legfontosabb változás a netbank biztonsági fokát érintik
Az EU rendelkezése értelmében már nem volt elegendő, hogy az ügyfelek egyedi azonosítóval és jelszóval léptek be az internetbank felületére. Ezt minden pénzintézetnek ki kellett bővítenie, és a Takarék Bank sem tett másként. Mivel a Takarék Netbank teljes egészében változott, így a régi ügyfelek közül sokan jártak úgy, hogy a felhasználó nevük duplikálódott, vagyis már nem volt egyedi. Ennek orvoslására a Takarék Bank kiegészítette a felhasználó neveket plusz számokkal, és az ügyfeleknek úgy kellett belépniük, mintha ez lenne az első bejelentkezésük a rendszerben.
De nemcsak a felhasználó nevek esetén történhetett változás. Bevezetésre került az SMS kód mellett a biometrikus és Mobil applikációs belépés is, ami egy új biztonsági szintet jelentett a Takarék Netbank ügyfelei számára.
Bár a Takarék Bank netbankos rendszerében nem voltak az intézkedések előtt sem gyakoriak a visszaélések, ezekkel az új belépési módokkal ezek száma is lecsökkent. A biztonság mellett számos új funkcióval is bővült a Takarékban online felülete, és azóta is történetek változások.
Milyen funkciókkal bővült a Takarék Netbank?
Mivel a koronavírus miatt a pénzintézetek arra buzdítják az ügyfeleket, hogy ha lehet, az ügyeiket online intézzék, így a netbank felhasználók száma is megnövekedett az elmúlt időszakban. Természetesen a 2019-ben bevezetett új funkciók is tovább bővültek, hogy ki tudják elégíteni az ügyfelek igényét, és hogy minél több banki ügylet legyen elintézhető online.
Emellett egy 2019-es felmérés szint, ami a különböző netbankok funkcióit hasonlította össze, a Takarék Bank rendszere meglehetősen hátul végzett, de ezen azóta változtattak.
Az addig használt funkciók, mint a bankszámlánkon történő mozgás folyamatos kövezése, illetve a bankkártyáink adatainak lekérdezése mellett számos új lehetőséggel bővült a Takarék Netbank.
Az utalásokat már nem csak forintban lehet indítani, hanem devizában is, illetve az értékpapírokkal kapcsolatos ügyintézés is kibővült. Természetesen még mindig vannak olyan ügyletek, mint például a hitelfelvétel, melyekhez személyes ügyintézés szükséges, nem lehet online elintézni.
Újdonság a Takarék Mobilapp!
Azóta már hatalmas népszerűségnek örvend a Takarék Mobilapp is. Az ügyfelek közül egyre többen használják ezt a lehetőséget, és nem csak arra, hogy a netbankos belépést könnyebbé tegyék. Természetesen a mobil alkalmazás arra is használható, hogy a netbank felületére gyorsabban és biztonságosabban beléphessünk.
Ehhez valamilyen egyedi kódra vagy QR kódra van szükség. Persze az applikáció nem csak a belépésnél bizonyulhat hasznosnak. Bár sokan még ódzkodnak a használatától, de a mobilbank is egyre népszerűbb az utóbbi időben.
Bár lényegesen szűkebb a szolgáltatások köre, mint a netbank esetében, de a 2019-ben bevezetett mobil alkalmazás segítségével is számos ügyletet tudunk lebonyolítani akár út közben is. Természetesen az applikáció használatához internetkapcsolat szükséges, illetve okostelefon. Ha ezek rendelkezésre állnak, akkor indíthatunk utalást, és ellenőrizhetjük a bankszámlánkon történő változásokat.
Milyenek a felhasználói vélemények a Takarék Netbankról?
Az elmúlt időszakban megnövekedett a Takarék Netbank felhasználóinak a száma, ettől függetlenül a rendszer változatlanul és zavartalanul működik a felhasználók megelégedettségére. A funkciók is folyamatosan bővülnek, és bár szükséges volt az elmúlt időszakban pár rendszer frissítés, a felhasználók nem tapasztaltak komolyabb fennakadásokat a felület használatát illetően.
A Takarék Bank, ahogy a többi pénzintézet is, a járványra való tekintettel folyamatosan arra ösztönzi az ügyfeleit, hogy minél többen éljenek a netbank kínálta lehetőségekkel. Ezzel egyrészt a munkatársak egészségét kívánják védeni, másrészt az ügyfelek kényelmét és igényeit próbálják a lehető legjobban kielégíteni. Ha Takarék Bankos ügyfelek vagyunk, mindenképp fontoljuk meg a Takarék Netbank használatát.