Miért érdemes elolvasni a Takarék Netbank felhasználói kézikönyvét?

hirdetes

Bár a Takarék Netbank felhasználói kézikönyve mindenki számára elérhető, sőt, könnyen megtalálható, mégis nagyon kevesen olvassák el. Mivel a rendszer használata nem túl bonyolult, sokan gondolják úgy, hogy nincs szükségük a kézikönyv ismeretére, hiszen amit használni szeretnének, azt e nélkül is meg fogják találni a netbank felületén. Pedig számos olyan lehetőség és funkció van, amire nem is gondolnánk, hogy hasznos lehet számunkra. Érdemes hát kicsit utána járni, mi mindenre jó a Takarék Netbank.

Annak ellenére, hogy a Takarék Bank online felületén PDF formában is letölthető a felhasználói kézikönyv, nagyon kevesen élnek ezzel a lehetőséggel. Pedig, mielőtt használni kezdjük, érdemes tájékozódnunk a használatáról, a lehetőségekről és a különböző funkciókról. Természetesen találunk általános tájékoztatást is, ami a kezelő felület használatára tud minket megtanítani, de még azoknak sem árt átböngészni, akik régóta ismerik, és használják a felületet, mert tartogathat nekik újdonságot.

A Takarék Netbank kézikönyve nem csak az új felhasználóknak lehet hasznos

Természetesen a Takarék Bank javasolja az új felhasználóknak is a Takarék Netbank felület jobb megismeréséhez a kézikönyv átnézést. Aki még sosem használt netbankos oldalt, érdemes először legalább az általános feltételekről tájékozódnia, például a technikai feltételekről, vagy a biztonság mértékéről. Persze a kézikönyv a felhasználói felület használatáról és az alapvető funkciók megismeréséről is ad ismereteket, így az első használat előtt nem árt egy kicsit beleolvasni.

Ugyanakkor a régi ügyfelek számára is tartogathat újdonságot. Akik csak pár alapvető funkciót ismernek, számukra meglepő lehet, hogy ezen túl is rengeteg szolgáltatás elérhető a Takarék Netbank felületén. Akkor is hasznos lehet, ha elakadunk egy ügylet kapcsán, vagy szeretnénk beállítani egyik-másik funkciót, de nem tudjuk, hogyan álljunk neki. Mielőtt felkeresnénk a bankfiókot, érdemes a kézikönyvben utána nézni, hogy a netbankon is meg tudjuk-e oldani a felmerülő problémát.

Minden szolgáltatásnak utána járhatunk a kézikönyv segítségével

A kézikönyv az alapvető funkcióktól a folyószámlánk kezelésén át az elektronikus szolgáltatásokig mindenről tájékoztatni tud minket. A netbank használata egyáltalán nem bonyolult, ugyanakkor kevesen vannak tisztában vele, hogy valójában mi mindent tehetünk meg ennek segítségével. Egy csomó beállításra van lehetőségünk, aminek a segítségével megkímélhetjük magukat a sorban állástól és a várakozástól.

A netbank rendszerében nem csak forintos, hanem deviza utalás is indíthatunk, de kezelhetjük a megbízásainkat, intézhetjük a csoportos beszedéseinket, lényegében szinte minden ügyletet elvégezhetünk, ami a folyószámlánkkal kapcsolatos. Emellett a bankkártyáink állapotát, adatait is lekérdezhetjük. Ráadásul vannak olyan, kifejezetten elektronikus funkciók, melyek a netbankon keresztül érhetőek csak el.

Milyen elektronikus szolgáltatásokat vehetünk igénybe?

Egyrészt be tudjuk jelenteni a nagy összegű készpénz felvételeket. A bankkártyának van egy limitje, ami szabályozza, hogy mekkora összeg vehet fel a számlánkról egyszerre. Ez az összeg módosítható, amit a Takarék Netbank űrlapján keresztül tehetjük meg, de ugyanilyen egyszerűen vissza is állíthatjuk. Amennyiben nyilatkozatra van szükségük a készpénz felvételéhez, a netbank oldalán ezt is el tudjuk intézni.
Elektronikus ügyintézéshez tartozik még a számlakivonat lekérdezése is.

Be tudjuk állítani az időintervallumot is, akár több hónap számlakivonatát is lekérhetjük. Erre általában hitelek felvételénél van szükség. Akár lakáskasszán keresztül történő hitelről, akár áruhitelről van szó, az elektronikus számlakivonatot el szokták fogadni, ami nagyban leegyszerűsíti és meggyorsítja az ügymenetet. Sokszor már az áruházban lehetőség van a netbankos belépésre, így ott helyben nálunk lehetnek a hitelhez szükséges dokumentumok.

A Takarék Netbank a befektetéseink követésére is használható

A Takarék Bank felületén a befektetéseinket is kezelhetjük. Egyrészt a már meglévő befektetéseinket tudjuk nyomon követni, kérhetünk erről is számlakivonatot, elemzéseket, számlaegyenleget, de tájékoztatót anyagokat is olvashatunk az éppen futó befektetéseinkről. Másrészt, ha még nincs befektetésünk, de szeretnénk, akkor a netbank fiókunk is lehetőséget ad a tájékozódásra. Megnézhetjük a kereskedhető termékeket, mint például a részvényeket, a befektetési jegyeket, a kötvényeket és az állampapírokat.

A befektetés folyamatát is elindíthatjuk, nem szükséges bemennünk a bankfiókba, az otthonunk kényelméből is intézkedhetünk. A Takarék Bank számos lehetőséget nyújt az ügyfelei számára, és ezek többsége már online formában is elérhető. Érdemes megfontolni a netbank használatát, hiszen nagyon egyszerűvé és kényelmessé teheti a banki ügyintézést. Amennyiben úgy döntünk, hogy élünk a lehetőséggel, a Takarék Netbank kézikönyvét érdemes letöltenünk, mert sosem tudhatjuk, mikor lesz szükség a benne található fontos információkra.

Takarék Netbank regisztráció menete, lépésről-lépésre

Először nyitni kell egy bankszámlát annál a banknál, ahol internet bankolni szeretnénk majd. Ezt személyesen vagy online is meg lehet tenni, a pandémia miatt leginkább célszerű most a
kényelmesen otthonról történő bankszámla nyitást választani. A szükséges dokumentumokat kérik (személyigazolvány, lakcímkártya) és nagyjából fél óra alatt már kész is az új bankszámlánk.
Ehhez tartozik persze egy netbank szolgáltatás is. Ahol be kell állítani a jelszót vagy pin kódot, amit
más nem ismer és nem tud feltörni, ezért érdemes „erős” sok karakterből álló jelszót megadni és
használni.

A generált felhasználónévvel pl: [email protected] és a jelszóval lehet belépni, amit megadtunk és beállítottunk magunknak. Vagy ha első belépésről van szó, akkor van, ahol meg kell változtatni a kapott jelszót, amit a bank adott, ha nem mi magunk állítottuk be már elsőre is.
Van olyan bank, ahol a bejelentkezés alkalmával jön a telefonszámunkra egy biztonsági SMS, amiben 8 számjegyű biztonsági kód található.

Ez a kód bizonyos ideig használható csak, ez is szintén az ügyfelek védelmének érdekében van.
Tehát 10 percig használható az SMS-ben kapott megerősítő biztonsági kód. Ha lejár az időkorlát vagy esetleg (mert tévedni emberi dolog) rosszul lett begépelve a kód akkor újra kell kezdeni a belépést a netbankba. Érdemes odafigyelni mert 3 egymás utáni próbálkozás után letiltják a rendszert.

Ha letilt a netbank vagy elfelejtettük a jelszót, mit csináljunk?

A jelszót érdemes felírni egy cetlire és tegyük a tárcánkba vagy a mobiltelefon jegyzet
alkalmazásba írjuk be és mentsük el. Amennyiben végképp nem jut eszünkbe és nem tudjuk használni a netbankunkat akkor a következő lépésre/lépésekre van szükségünk. Be kell menni a legközelebbi bankfiókba és ott kell feloldatni vagy új jelszót kérni. Mindezekre biztonsági okokból van szintén szükség.

Ügyfélszolgálat, ami jól jön minden esetben

A bankfióki, a telefonos és már az online ügyfélszolgálatok nagyon jól jönnek legyen szó bármiről
ami kérdés vagy megoldás témakörben felmerül a netbank esetében is. A klasszikus megoldások hívei, egyszerűen besétálnak a bankba és személyesen intézhetik az ügyeiket. A legkényelmesebb ügyintézési mód az online ügyfélszolgálat igénybevételével érhető el. E-mail, élő chat ablak és még sorolhatnánk mennyi lehetőség vár bennünket.

Kártya igénylés és aktiválás menete

Bankkártya mindenképp kell a bankszámlához, ezért azt a számla nyitásakor igényelni kell, ami
után elkészítik a bankkártyát és postán küldik. Előbb a kártyát majd nem sokkal később egy külön
levélben a hozzá tartozó pin kódot. Ezt a kódot is meg kell változtatni első alkalom után, ez az első
alkalom lesz a kártya aktiválása is egyben.

Takarék Netbank telefonos mobilapplikáció

A mai trendeket követve a bankoknak is megvannak a saját appjaik (mobilapplikáció).
Az úgynevezett áttekintő felületen egy helyen lehet megnézni a folyószámláinkat, hitelkártyáink, betéti kártyáink és lekötéseink aktuális helyzetét. Átutalást kezdeményezni szintén nem bonyolult művelet, pár kattintás és már kész is. Kérdés esetén az üzenetek funkció használható, ahol készséggel válaszolnak a nap 24 órájában. Az alkalmazás letöltése után a felhasználónév és jelszó megadás után már használható is az applikáció.

Electra, avagy miről is van szó pontosan

Az Electra Banking lehetőséget biztosít a pénzforgalmi folyamatok gyorsabb lebonyolítására. A
bank által biztosított Electra Ügyfélterminál segítségével a számlatulajdonosnál lévő számítógépen
telepített program által rögzíteni lehet azokat a megbízásokat, amelyek eddig papír alapú
bizonylatokon vagy postai vagy személyes úton jutottak el a bankhoz.

Az Electra Internet Banking a bank internetes felhasználói felülete, amelynek segítségével a számlatulajdonos a weben keresztül a nap 24 órájában el tudják érni a bank által kínált szolgáltatások, kezdeményezhetnek a szolgáltatásba bevont fizetési számlákhoz kapcsolódó információ kéréseket, fizetési megbízásokat, csoportos műveleteket, nyomon követhetik, valamint lekérdezhetik azok állapotát.

Az erre szerződött ügyfelek az EIB szolgáltatás értékpapír modulját is használhatják. Ezen kívül képes az Electra Banking Ügyfélterminállal való együttműködésre is, melynek eredményeképpen az azzal rögzített fizetési megbízások bank felé történő továbbítása is
megvalósítható.

Az Electra szolgáltatások igénybevételének feltételei: az számlatulajdonos jogosult, aki a bankkal
megkötött forint számlára vonatkozó szerződéssel vagy betéti szerződéssel vagy EB vagy EIB
szolgáltatás nyújtásáról szóló szerződéssel rendelkezik.

Takarék Netbank telefonszám, amin segítség, információ kérhető

A Takarék Netbank telefonos ügyfélszolgálata a hét bármely napján 24 órában hívható kérdés vagy
segítség nyújtás esetén hívjuk a: +36 1-311-3110 telefonszámot.

hirdetes

Vélemény - hozzászólás hozzáadása