Gyorskölcsön bar listások kaphatnak-e? Igen de…



A banki feketelista már sokaknak okozott problémát, hiszen örök kérdés, hogy gyorskölcsönt bar listások kaphatnak-e? Ma már nem BAR listának, hanem KHR listának hívják, ami tulajdonképpen a központi hitelinformációs rendszer rövidítése.

Akik szerepelnek ezen a listán, azok legtöbbször ezt egy megbélyegzésnek tekintik, de ha mélyebben belegondolunk fontos a bankoknak, hogy tudják kinek is adnak hitelt, a leendő ügyfél mennyire jól fizető ügyfél.

Gyorskölcsön BAR listások kaphatnak-e, ez már örök kérdés marad

A KHR lista tulajdonképpen egy negatív adós lista, amelyben a bankok egymás között információkat osztanak meg az ügyfelekről. Ezt a listát minden bank teljesen közösen üzemelteti és tartja fent, hiszen minden bank érdeke, hogy tudják kik azok, akiknek nem javasolt hitelt nyújtani.

Ezt a közös rendszert bizonyára nagyon sokáig fogják még üzemeltetni, hiszen e-nélkül nehéz lenne nyomon követni a rossza adósokat. A megbízhatatlan adósokat így folyamatosan ki tudják szűrni és minden egyes hitelfelvétel esetén az első lépésük az, hogy az ügyfelet le ellenőrzik ezen a listán.

A gyorskölcsön BAR listások kaphatnak-e kérdést sok ügyfél a bankban kérdezi meg, de elég, ha csak az interneten körül nézünk, és máris választ kaphatunk a kérdésünkre. Csalás vagy bűncselekmény vétségével biztosak lehetünk abban, hogy hitelhez ma Magyarországon igen nehezen lehet hozzájutni.

Gyorskölcsön BAR listások kaphatnak-e? Igen, ha az adósság rendezésre került

Akik már egyszer felkerültek ebbe a listába, onnan nehezen szabadulnak, de azért számukra is lehetőséget nyújtanak a bankok, hogy bizonyítsanak. Egyre több bank engedélyezi a hitel felvételt BAR listásoknak is, ha az adósságukat rendezték és már egy év eltelt a tartozás kiegyenlítése után. A Providentnél gyorskölcsönt a BAR listások kaphatnak, ha szerepeltünk is ezen a listán, még a Providenthez bátran fordulhatunk kölcsönért.

Mit kell tudni a BAR/KHR listáról?

A KHR listában nem csak a negatív hiteltörténetet tartják nyilván, hanem a pozitívot is, azaz a jó adósok is felkerülhetnek ide. Mulasztásokat, visszaéléseket, esetleges csalásokat is lehet rögzíteni ebben a rendszerben. Aktív és passzív KHR státusz létezik a listában.

Aktív státuszban vannak a rossz adósok, azaz azok az ügyfelek, akiknek 90 napot meghaladó tartozásuk áll fent és ez a tartozás meghaladja a minimálbér összegét. Az aktív BAR listásoknak azonban egy pénzintézet sem nyújt hitelt, még a Provident sem. A negatív státusz akkor szűnik meg, ha a teljes tartozást kiegyenlítik, vagy sikerrel elárverezik a fedezetet, vagy hitelkiváltás történik egy futamidő hosszabbítással. Ha ez rendeződik, akkor abban a pillanatban kiveszik az aktív státuszból az ügyfelet.

Ha eltelt az egy év, akkor minden esetben törlik az adatait, így az már nem is szerepel a rendszerben. A behajthatatlan követeléseket 5 évig tartják nyilván a KHR rendszerben. A pénzügyi intézmények már a hitelfelvételkor egy nyilatkozatot íratnak alá az ügyfelekkel, hogy megkapták-e a tájékoztatást a rendszerről és hozzájárulnak ahhoz, hogy más pénzintézeteknek is átadják a hiteleire vonatkozó adatokat. Hozzájárulás nélkül is lehetőségük van a pénzintézeteknek betekintést nyerni az ügyfél adataiba.

A következőkre van rálátásuk:

• a fizetési mulasztással érintett ügyfelek,
• bírósági ítélet szerint a hiteligénylés során bizonyítottan valótlan adatokat közlő ügyfelek,
• bírósági ítélet szerint a kártyavisszaélés miatt a KHR-be került ügyfelek
Honnan tudhatjuk meg, hogy szerepelünk-e a KHR rendszerben?

Minden pénzintézet a KHR részére történő átadásról 5 munkanapon belül tájékoztatja az adóst. Ha a szerződésben kitértek rá, akkor email-ben is küldenek értesítést. Ha pontosan tudni szeretnénk, hogy milyen adatok szerepelnek rólunk a rendszerben, akkor a pénzintézetek bármelyike adhat tájékoztatást, de csak azok a bankok, akik csatlakoztak a KHR-hez.

hirdetes

Tájékoztatáskor megtudhatjuk, hogy melyik pénzintézet és miért adta át az adatainkat, mikor adta át az adatokat és milyen jogcímen fért hozzá ezekhez az adatokhoz. A tájékoztatásért semmilyen extra költséget nem számolhatnak fel a bankok, erre figyeljünk oda, amikor a tájékoztatást kérjük. A kérésére levélben vagy e-mail-ben küldik ki a tájékoztatást, amelynek határidejét törvényi határidőkkel szabályozzák.

Vélemény - hozzászólás hozzáadása