Több kerületben található Földhivatal Budapest területén. Számos ügyintézéshez lehet szükségünk a Földhivatal által kiállított hivatalos vagy nem hivatalos okmányokra, melyeket főleg személyesen igényelhetünk valamelyik hivatalban. Általában adásvételi szerződés megkötése után vagy jelzáloghitel igénylésekor keressük fel a földhivatalt, de sokszor előfordul az is, hogy térképet igénylünk ingatlanunkról, esetleg annak környékéről.
Mely kerületekben található Földhivatal Budapest területén?
Budapest nagyváros, Magyarországon a legnagyobb, így nem csoda, hogy nem csak egy földhivatalt létesítettek a területén.
Ha földhivatali ügyintézésre kerül sor, felkereshetjük a Budapest Főváros Kormányhivatalának XI. kerületi kirendeltségét (BFKH XI. Kerületi Hivatal) vagy a XIV. kerületit (BFKH XIV. Kerületi Hivatal). A kettő közül választanunk aszerint kell, hogy mely kerület ingatlanával kapcsolatban történik ügyintézésünk:
BFKH XI. Kerületi Hivatal illetékességi területe: I., II., VII., IX., X., XI., XII., XVIII., XIX., XX., XXI., XXII., XXIII. kerületek.
BFKH XIV. Kerületi Hivatal illetékességi területe: IV., V., VI., VII., XIV., XV., XVI., XVII. kerületek.
E két hivatalon kívül a Budapest Főváros Kormányhivatala Földmérési, Távérzékelési és Földhivatali Főosztály (Ingatlan-Nyilvántartási Ügyek) kompetens az ingatlanokkal kapcsolatos ügyintézésben, földhivatali okmányok kiadásában.
Földhivatal Budapest – kormányablak ügyintézés
A kormányablakok megjelenésével sokkal több ponton intézhetjük hivatalos ügyeinket, így a földhivatali ügyeket is. a legtöbb kormányablak ugyanolyan szolgáltatásokat biztosít, így, ha az egyikben lehetséges például földhasználati bejelentést tenni, akkor nagy valószínűséggel a többi kormányablakban sem ütközik ez akadályba. Amennyiben hitelfelvételhez van szükségünk tulajdoni lapra, azt is igényelhetjük kormányablaknál.
A kormányablakok és minden földhivatal Budapest és környékén, valamint országosan csak és kizárólag papír alapú okmányt állít ki. Ebből a típusból a hiteles és a nem hiteles is igényelhető kormányablakoknál. Jelzáloghitel felvételéhez a hiteles tulajdoni lap szükséges és ügyelni kell arra, hogy szerepeljen rajta az igénylés célja, azaz hitelügyintézés miatti kérelem, valamint ne legyen 30 napnál régebbi.
Online földhivatali ügyintézés sorban állás nélkül
A digitális átalakulás már a hivatalokat is elérte, így a lakosság nagy örömére számos ügyintézéshez nem kell személyesen ellátogatni és hosszas órákat várakozni a különböző hivatalokban. Az elektronikus aláírások és elektronikus hitelesítések egyre nagyobb teret hódítanak, mert a teljes online ügyintézés is kezd alapvetővé válni.
Míg régebben kézzel aláírt és pecséttel ellátott, papír alapú iratokat tekinthettünk csak hitelesnek, ma már az elektronikus iratokat is hitelesíteni lehet. Ez olyannyira elterjedt és hivatalos, hogy már a jelzáloghitel igényléséhez szükséges, Földhivatal által kiadott tulajdonilapok is elérhetők hiteles-elektronikus változatban és a pénzintézetek gond nélkül el is fogadják azokat, amennyiben minden formai elvárásnak megfelelnek.
A kormányablakok nagy előrelépést jelentettek a hivatali ügyintézés megkönnyítésében, azonban az elektronikus ügyintézéshez az sem fogható. gyorsaság, egyszerűség jellemzi a digitális átalakulás legtöbb megnyilvánulását, így az ügyintézésekkel, igénylésekkel és bizonyításokkal nem megy el jelentős mennyiségű időnk.