Az Erste elektronikus utalás segítségével az év bármely napján és másodpercében célba juttatja az utalásokat. Az utaláshoz nem kell más, mint egy másodlagos azonosító, amely lehet email cím, mobiltelefonszám, adóazonosító jel vagy éppen a vállalkozás adószáma. Ezután egy Erste Bankos ügyfélnek sem kell megjegyezni a bankszámlaszámokat. A NetBankból vagy a MobilBankból lehet az utalásokat elindítani.
Erste elektronikus utalás az Azonnali Fizetési Rendszerrel
Az Erste Bank MobilBank alkalmazása folyamatosan frissíthető a mobilkészülékeken. A fizetési rendszer előnyöket biztosít az ügyfeleknek. Az új rendszer segítségével 3 új szolgáltatás is elérhető az ügyfelek számára. Azonnali forint belföldi átutalás, egy másodlagos számlaazonosító felrögzítése és a fizetési kérelem megadása és fogadása.
Miért jó az azonnali forint átutalás?
A szuper gyorsan kivitelezhető átutalás magánszemélyeknek és vállalkozásoknak, kkv-knak, nagyvállalatoknak is kedvező. Az év 365 napján bármikor el lehet indítani a tranzakciókat, amelyek villámgyorsan célba is érnek. Másodpercek alatt köt ki az átutalt összeg a kedvezményezett számláján. Az azonnali utalás akkor teljesül, ha forint bankszámláról indítjuk, az átutalásra szánt összeg forintban kerül rögzítésre, az átutalandó összeg maximum 10 millió Forint.
Lakossági ügyfelek az Erste NetBankból vagy a MobilBankból indíthatják el az ilyen jellegű utalásokat. A vállalati ügyfelek a Vállalati NetBank és az Erste Business MobilBank vagy Electra rendszer segítségével. Az átutalás nem tartalmazhat értéknapot és az átutalás egyedi, azaz nem csoportos, kötegelt.
Amennyiben minden kitételnek megfelel a rögzített utalás, úgy az összeg azonnal útnak indul és másodpercek alatt megérkezik a kedvezményezett számlájára. Ha nem a kitételeknek megfelelően lett elindítva az utalás, akkor a deviza vagy forint utalás általános szabályai szerint teljesül, tehát nem kell azért aggódni, hogy a rendszer visszautasítja azt.
Mi a helyzet devizaszámlák esetében?
Deviza számláról nem lehet azonnali utalást indítani. Ha egy azonnali forint utalás az ügyfél devizaszámlájára érkezik, akkor az összeg azonnal rendelkezésre áll. Az utalások elindítása előtt érdemes tájékozódni az aktuális és az Erste Bank által alkalmazott árfolyamokról. A bank oldalán a hirdetmények alatt erről bővebb tájékoztatást találhatunk.
Mennyibe kerül az ügyfeleknek az azonnali átutalás?
Az új szolgáltatás díja megegyezik a normál belföldi forint átutalás díjával, azaz ezért plusz költséget nem számol fel a bank. Ha hitelkártyáról indítjuk az utalást, akkor már a hitelkártya számláról indított utalás díjával fog megegyezni az azonnali utalás díja. A hitelkártyáról indított utalás a készpénzfelvétel típusú tranzakciók közé sorolható, így kamatozás szempontjából érdemes utána nézni a díjnak.
A másodlagos számlaazonosítók
Másodlagos számlaazonosító megadása után bármikor indíthatók az azonnali utalások. Fontos, hogy az ügyfeleknek legyen a bankszámlához csatolva ez az azonosító. Az ügyfélszolgálaton ebben szívesen segítséget nyújtanak. Ilyen lehet a mobiltelefonszám, amely tartalmazza már az országkódot is, az email cím, a vállalkozások adószáma, lakossági ügyfeleknél az adóazonosító jel.
Azonnali utalás segítséget jelent a hétköznapokban
Biztosan sokan jártak már úgy, hogy egy maszek fogorvosnál vagy egy műkörmösnél, esetleg a fodrászatban nem tudtunk készpénzzel fizetni. Ezekben az esetekben az azonnali utalás segítségével azonnal ki tudjuk fizetni a tartozást és sok kellemetlenségtől kíméljük meg magunkat. Az Erste Elektronikus utalásról a bank weboldalán bővebben is tájékozódhatunk.