Provident hitel felfüggesztés lépései és legfontosabb tudnivalói

A Provident hitel felfüggesztés minden meglévő és leendő ügyfelüket érinti. A pénzintézet weboldalán tette közzé a fizetési moratóriumról szóló tájékoztatását. A moratórium minden Provident ügyfelet érint. Ezzel egyidőben a Provident felfüggesztette a hitelezést.

hirdetes

Milyen intézkedésekkel segíti a Provident hitel felfüggesztés moratóriumot?

A pénzintézet a honlapján közzé tette, hogy milyen intézkedések vonatkoznak a moratóriumra. A Kormány 47/ 2020. (III.18). rendeletével szabályozta a hitelmoratóriumot. Ez az intézkedés március 19. napjától lépett életbe. Az összes fennálló kölcsönszerződésre vonatkozik a moratórium. A tőke, a kamat és az illetékek beszedése is felfüggesztésre került. Ezekre az ügyfelek fizetési haladékot kaptak 2020. december 31-ig. A moratórium letelte előtt a Kormány meghosszabbíthatja a moratóriumot.

Provident hitel felfüggesztés tudnivalói
Provident hitel felfüggesztés tudnivalói

A moratórium végén a szerződésekben foglalt teljesítések határideje és magának a kötelezettségvállalásnak az időtartama a moratórium időszakával meghosszabbodik. Természetesen a Provident ügyfele is dönthetnek úgy, hogy a moratórium ellenére tovább fizetik a kölcsönöket. A pénzintézet a weboldalán felhívja az ügyfelek figyelmét arra is, hogy a moratórium ideje alatt felhalmozott kamatot, valamint a hátralévő törlesztőrészleteket a moratórium végén évente egyenlő részletekben kötelesek megfizetni.

A pénzintézet a moratórium utáni törlesztőrészletet úgy határozza majd meg, hogy a moratórium elindítása előtti eredeti törlesztőrészlet és a moratórium ideje alatt felhalmozott kamat összege ne haladja meg azt a törlesztőrészletet, amely az eredeti szerződésben szerepel.

A moratórium szabályai nem minden szerződésre vonatkoznak

A moratórium kezdete előtt már felmondott szerződésekre a moratórium nem vonatkozik. A fizetési halasztás ezekre a szerződésekre nem érvényesíthető. Nem vonatkozik a moratórium a március 19 után megkötött szerződésekre sem. Ezeknél a szerződéseknél az ügyfeleknek kötelességük havi fizetési kötelezettségüknek eleget tenni.

Mit tegyenek azok az ügyfelek, akik nem élnek a moratórium által kínált halasztással?

A Provident ügyfeleinek – csak úgy, mint más pénzintézeteknél – nyilatkozatot kell tenniük és a hitelpontokon, illetve az otthoni szolgáltatás esetén saját otthonukban. A nyilatkozatot ezen felül postai úton is megküldhetik a Providentnek a 1082. Budapest, Futó u.47-53. címre. Azok az ügyfelek, akik emailben szeretnének nyilatkozni a [email protected] címre küldhetik azt el.

A Provident ügyfélszolgálatán is lehet nyilatkozatot tenni a 06 80 60 60 60-as telefonszámon. Amennyiben az eredeti nyilatkozattal ellentétben mégsem tudják tovább fizetni a törlesztőrészleteket, úgy egy újabb nyilatkozatot kell tenniük, amelyben kérik a hiteltörlesztés felfüggesztését.

A Magyar Nemzetben megjelent cikk szerint a Providentnél vizsgálódik az MNB

Riogat a Provident, vizsgálódik a jegybank

A Magyar Nemzet felé többen is jelezték, hogy a Provident telefonon hívja fel ügyfeleit és felhívja a figyelmüket arra, hogy nem érdemes élni a moratóriummal, hiszen úgy január hónaptól nagyon megemelkednek a törlesztőrészletek. A telefonon értesített ügyfelek szerint a Provident 15 százalékos kamatnövekedéssel rémisztgeti az ügyfeleket.

Ezek a kijelentések azonban teljesen ellentmondanak a rendeletben foglaltaknak. A rendelet szerint a hitelek törlesztőrészlete nem emelkedhet csak a futamidő kerül majd meghosszabbításra. A cikk szerint a Provident a személyes ügyfélfogadást beszüntette és a hitelpontokat is zárva tartja.

Ez teljesen ellentmond a moratóriummal kapcsolatos információkkal is, hiszen a nyilatkozatokat a weboldalon közzétett információk szerint a Hitelpontokra is benyújthatják az ügyfelek, valamint az otthoni szolgáltatás keretein belül személyesen is intézhetik.

Ami még fontos a hitel felfüggesztéssel kapcsolatban

Érdemes alaposan utánanézni a Providentnél elérhető információknak, hiszen nagyon fontos, hogy minden ügyfél tisztában legyen a moratóriumban foglaltakkal. Talán érdemes a telefonos ügyfélszolgálat segítségét igénybe venni és az ügyintézőkkel egyeztetni a további teendőket.

hirdetes

Egy biztos, hogy a hitelintézetek mindegyike nyilatkozatot kér azoktól az ügyfelektől, akik a hiteltörlesztéseiket folytatni szeretnék és amennyiben mégsem tudnak ennek eleget tenni, úgy új nyilatkozatban lehet lemondani a törlesztőrészlet fizetést. A Provident hitel felfüggesztés biztosan érvénybe lépett, hiszen a Kormány rendeletnek a pénzintézetnek is meg kell felelnie.

Vélemény - hozzászólás hozzáadása