Egyre növekszik az úgynevezett Buy Now, Pay Later (BNPL) megoldás szerepe az e-kereskedelemben. A leggyakrabban digitális áruhitelként emlegetett szolgáltatás folyamatosan növeli a részesedését a fejlett e-kereskedelemmel rendelkező piacokon; Németországban, Ausztráliában, az USA-ban és Nagy-Britanniában az online piac növekedésének egyik legfőbb mozgatórugója lehet a következő években.
Egyes kutatások szerint a milleniálok 38%-a, illetve az X-generáció 55%-a használt már részletfizetést valamilyen formában. Ez a fajta vásárlói viselkedés kétségtelenül beszivárog a vásárlás online formáiba is. Az európai kontinensen jelenleg az online részletfizetések számának dinamikus emelkedését tapasztaljuk, ami teret nyit a lakossági források szabadabb felhasználása felé.
A prognózisok szerint 2023-ra az európai kontinensen bonyolított online tranzakciók 30 százaléka részletfizetéssel valósulhat meg. A mostani 15 százalékos részesedéshez képest ez duplázást jelentene két esztendő leforgása alatt, ami az online kereskedelemben rejlő potenciálok további növekedését vonja maga után.
A hazai várakozások ennél némileg óvatosabbak. Noha a magyar e-kereskedők is számíthatnak a részletfizetésre történő vásárlások dinamikus növekedésére, nehezen elképzelhető, hogy a közép-kelet-európai vásárlóközönségre jellemző hitelellenesség ne jelenne meg ezeknél a mutatóknál.
E-kereskedelmi szakértők szerint a Buy Now, Pay Later (BNPL) megoldás hozzá fog járulni az online kereskedelmi forgalom élénküléséhez, ez azonban elsősorban azoknak a kereskedőknek kínál majd versenyelőnyt, akik képesek mindezeket a folyamatokat és ügyféligényeket teljes körűen kiszolgálni. A piacvezető webáruházak jelenleg is kínálnak áruhitel lehetőségeket, az ilyen módon létrejött tranzakciók digitális formában azonban egyelőre kis számban vannak jelen a teljes értékesítési volumenekhez képest. Kérdés azonban, hogy a piac közepes és kisebb szereplői milyen módon képesek hasznosítani a vásárlók ilyen jellegű igényét és szokását.
Érdemes látni, hogy a régió és Magyarország e-kereskedelme jelentős növekedés előtt áll, hiszen jelenleg ez a világ egyik legjobb növekedési potenciállal rendelkező területe. Nem véletlen, hogy egyre több európai- és globális kereskedőóriás szentel figyelmet a nyelvében változatos közép-kelet-európai területeknek.
A legtöbb e-kereskedelmi szakértő a hazai e-kereskedelem évi 15 százalékos növekedését jósolja előre, ami jelentősen előzi a kontinens átlagát.