3 érv a Raiffeisen bank online számlanyitása mellet vállalkozók részére

hirdetes

Hogyan is lehet kihasználni a Raiffeisen bank online számlanyitási lehetőségét vállalkozásoknak? Nagy általánosságban kijelenthetjük, hogy az emberek nem szeretnek ügyeket intézni. A sorbanállás, várakozási idő.

A különböző helyek elhelyezkedése, legyen szó akár Postáról, bankfiókokról, vagy hivatalról. Vannak azonban esetek, amikor azt hinnénk, hogy nem megoldható problémánk online ügyintézéssel. Tökéletes példa lehet erre a vállalkozásokkal kapcsolatos számlanyitás.

Mik a kritériumok az online vállalkozói számlanyitáshoz?

Van néhány alapvető feltétel, melyeknek meg kell felelnünk, azonban ezek nem szürreális elvárások az adott személy felé. Egyéni számlanyitás során is szükségesek az adataink, hogy azonosítani tudjanak minket, egy fokkal ez bonyolultabb egy vállalkozással kapcsolatosan.

Ilyen alapvető kritérium lehet az, hogy az illető Magyarországon született magyar állampolgár legyen, és az egyén, aki szeretné megnyitni a számlát, legyen a vállalkozás képviseletére jogosult vezető tisztségviselője. Ez a tény adott lehet, hisz egy adott vállalkozásban miért is szeretne egy alkalmazott számlát nyitni?

Következő kritérium, hogy a vállalkozásnak nem lehet már meglévő céges számlája a Raiffeisen Banknál. A tulajdonosok nem lehetnek közszereplők, nem lehet közeli hozzátartozója közszereplőnek és nem is állhat kapcsolattal vele. Vannak olyan cégformák melyek egyikében kell működnie, ezek pedig az alábbiak: Egyéni vállalkozó, Kft., Bt., Kkt., Egyéni cég, Szövetkezet, mely nem állhat felszámolási, kényszertörlési, vagy csődeljárás, illetve végelszámolás alatt. Anyagi követelményt illetően a nettó árbevétele éves szinten nem haladhatja meg a 273 millió forintot, és a vállalkozás nem minősülhet pénzügyi intézménynek a 2013. évi CCXXXVII. tv. (Hpt.) szerint.

Mi szükséges hozzá?

Vannak olyan dokumentumok, amelyek elengedhetetlenek a regisztrációhoz. Ilyen egy fényképes kártya, mely lehet személyazonosító igazolvány, de lehet jogosítvány is. Kell a lakcímkártya, az alapítói okirat, társasági szerződés és ha gazdasági társaságról van szó még bejegyzési kérelem, elektronikus tértivevény és a tanúsítvány.

Ahhoz, hogy problémamentesen sikerüljön a folyamat, szükségünk lesz egy laptopra vagy számítógépre és az azonosításhoz egy kamerára, headsetre, vagy egy okostelefonra. Az internet megfelelő sebessége sem elengedhetetlen, hisz rossz internettel lehet hogy megszakad az ügyintézés.

Mi a menete?

Először a vállalkozás adatait kell megadnunk a felületen, amit majd a későbbiekben használni szeretnénk, és aminek szeretnénk nyitni a számlát. Ezután lehetőségünk van kiválasztani a számlacsomagot, amit később is megváltoztathatunk, ha az igényeink és a tervünk esetleg változna. Az adatok lekérdezése után a személyes adatainkat is meg kell adni, így léphetünk át a bankkártya és a számlavezető fiók kiválasztására, majd a tulajdonosok regisztrálására. Itt kell a szerződéseket is áttekinteni, majd ahhoz, hogy sikeresen megtörténjen a vállalkozói számla egy videóhívással kell magunkat azonosítani.

Az azonosítás

Figyelembe véve a tényt, hogy az egész ügyintézés elektronikus formában történik, a veszélyeket és csalásokat elkerülve azonosítanunk kell magunkat. Ennek feltétele egy olyan gép, mellyel tudunk videóhívást indítani, vagy olyan eszköz, mely lehetőséget nyújt erre. Ezt azért fontos kiemelni, mert az ügyintézést nem csak számítógépen, de tableten is intézhetjük, magát a videóhívást pedig okostelefon segítségével is elvégezhetjük. Ha megtörtént az azonosítás, kész is van a fiók.

Miért is érdemes vállalkozói számlát nyitni online?

Az egész folyamat online történik, ha kérdése akadna a folyamat közben, egy telefonhívással elolszlathatja a felmerülő problémát az ügyfélszolgálat segítségével. Attól függetlenül, hogy online történik, teljesen biztonságos és még kötelezettséggel sem jár, ha ténylegesen meg szeretnénk tekinteni a lehetőségeket. Másabb a leírtak alapján elképzelni a folyamatot, mint saját szemünkkel megnézni, hogyan is zajlik egy ilyen folyamat.

Még egy érv az online számlanyitás mellett

Hogyha még idén úgy döntenek, hogy élnek ezzel a lehetőséggel, és a Raiffeisen banknál nyitnának vállalkozásuknak számlát, az egyszerűsített ügyintézés mellett másik pozitívum, hogy aki december 31-ig regisztrálja magát és nyit fiókot, fél évig ingyenes számlavezetésben lehet részük. Érdemes kihasználni ezt a lehetőséget, hogy az új év már igazán pozitívan kezdődjön, akár az ingyenes számlavezetésre gondolva, akár magára a lehetőségre, hogy egyszerűen nyithatunk számlát.

Összességében tehát a Raiffeisen vállalkozói számlanyitás lehetősége tökéletes lehet minden olyan vállalkozásnak, legyen az egyéni, vagy bármely nagyobb vállalkozás, akik még nem rendelkeznek vállalkozói számlával és figyelembe véve a legbiztonságosabb, legegyszerűbb utat, könnyedén szeretnének maguknak nyitni egyet.

Rate this post
hirdetes

Vélemény - hozzászólás hozzáadása