Az Erste Bank Hungary Zrt-vel és az OTP Bankkal együttműködést kötött az EME Zrt. Az együttműködésnek köszönhetően az ügyfelek bankszámlájuk terhére akár már mobilfizetést is választhatnak. A szolgáltatásokért ily módon már nagyon gyorsan és kényelmesen lehet elintézni a kifizetéseket. Az Erste és az OTP Bank ügyfelei élhetnek ezzel a különleges szolgáltatással. Minden olyan ügyfél igényelheti, aki rendelkezik a fent említett bankoknál folyószámlával és rendelkeznek az Erste Netbank vagy az OTPdirekt hozzáféréssel.
Milyen előnyökkel szolgál a rendszer használata?
Minden egyes mobilfizetést közvetlenül az OTP Banknál vagy az Erste banknál vezetett folyószámla terhére lehetséges. Az EME rendszer használatához nem szükséges EME egyenleg, hiszen anélkül is elindítható a kifizetés. Az ingyenes szolgáltatás egyszerű, gyors és kényelmes.
Kényelmi díjat azonban itt is kell fizetnünk, ugyan úgy, mint az autópálya matrica megvásárlásánál. Minden tranzakció után díjat számítanak fel, amely SMS-ben érkezik, és 75 forintba kerül. Ez az összeg már tartalmazza az sms küldés díját is.
Hogyan működik a mobilfizetéssel történő számla kiegyenlítés?
Mindenképpen egy élő bankszámlával kell rendelkezni a két bank bármelyikénél. Szükséges az OTPdirekt vagy az Erste NetBank szolgáltatás megléte. Amennyiben ez még hiányzik, úgy bármelyik bankfiókba be lehet menni az érintett bankoknál és az ügyintézők segítenek a szolgáltatás aktiválásában. A legelső lépés, hogy be kell lépnünk a banki szolgáltatásba és ott a mobilfizetés menüpontra kell kattintanunk, ezután adatokat fog bekérni a rendszer, amelyek az alábbiak: EME ügyfelektől a telefonszámot és a rendszámot kérik, új EME ügyfelektől pedig a nevet, a lakcímet, a telefonszámot és a rendszámot.
Az adatok elküldése után a regisztráció pár perc alatt létrejön. Már meglévő EME regisztrációval csak akkor lehet aktiválni a netbankos regisztrációt, ha az EME egyenleg abban a pillanatban nem mutat tartozást, azaz 0 Ft. Tartozás esetén azonnal rendezni kell azt, hiszen addig nem aktiválható a szolgáltatás. Amennyiben az egyenleg pozitív úgy azonnal egy folyószámla rendezés történik és visszautalásra kerül az összeg. Csak 0 Ft egyenleggel lehet elindítani a szolgáltatást!
Hogyan vonják le a bankszámláról a tartozást?
Az Erste Bank minden alkalommal azonnal levonja a szükséges összeget, teljesen függetlenül az összeg nagyságától. Ezzel szemben az OTP Bank 500 Ft alatti vásárlás esetén elkezdi gyűjteni a kifizetéseket és csak az 500 Ft elérésekor vonja le egy összegben a számláról. Amennyiben a vásárlás összege meghaladja az 500 Ft-ot, úgy azonnal levonásra is kerül a folyószámláról.
Mik a hátrányai?
Természetesen számtalan olyan eset is előfordulhat, amikor nagyon hátrányos, ha egy ilyen előfizetéssel rendelkezünk. Sajnos sok esetben előfordul, hogy ellopják a mobiltelefont vagy elveszítjük azt. Ilyenkor azonnal le kell tiltani a telefont a szolgáltató segítségével, hiszen más is tud vásárlásokat indítani a telefonnal. Azok, akik emellett a megoldás mellett döntenek, mindig fokozott figyelmet szenteljenek a biztonságra. A szolgáltató mellett a rendőrségnek is be kell jelenteni, hogy ellopták vagy eltűnt a telefonunk.
Sajnos a SIM kártya pótlása nem lesz olcsó mulatság, hiszen több ezer forintba kerül, ez szolgáltatónként változó. Emellett az összes ismerős telefonszámát is elveszthetjük. Ma már sokan applikációk teljes tárházát működtetik telefonjukon, ami ilyen esetekben nem jelent túl nagy biztonságot.
Akik a levelezést is így oldják meg, azok számolhatnak azzal, hogy lopás esetén a levelezésekhez is hozzá lehet férni. Amennyiben a levelezések PIN kódokat vagy egyéb fontos kódokat is rejtenek, akkor fokozottan fel kell készülni a helyzet hárítására. Ilyenkor nem árt egy bankkártya PIN kód csere sem.