Mindhárom SZÉP kártya kibocsátó, az OTP, a K&H és az MKB bank is lehetőséget nyújt arra, hogy a kártyabirtokosok internetes fizetésre is használni tudják a munkáltatóiktól kapott SZÉP kártyájukat. Online vásárlásokat azoknál a SZÉP kártya rendszerébe belépett szolgáltatóknál lehet elindítani, amelyek a fent említett kártya kibocsátó bankokkal internetes engedélyeztetési szerződést kötött. Ezekről a szolgáltatókról az adott bankok honlapján és természetesen máshol is lehet információt szerezni.
Hogyan fizethetünk SZÉP kártyával?
A SZÉP kártyával való internetes vásárlás során a felhasználó először feladja a megrendelését a kiválasztott weboldalon, majd automatikusan átirányítják a kártyát kibocsátó bank oldalára, így a vásárló soha nem adja meg a fontos adatait a az adott szolgáltató weblapján, ezeket kizárólag a bank oldalán kell megadnia teljes biztonságban. Miután a bank értesült az internetes vásárlási célról, elvégzi a vásárlási tranzakciót, majd erről értesíti a szolgáltatót is, majd ezután a szolgáltató a weblapján feltünteti a rendelés kifizetését. Amíg a fizetési folyamat le nem zárul, ne zárjuk be a böngésző aktuális ablakát. Ha a rendelés feladása nem sikerül, akkor a bank nem végzi el a tranzakciót, és az ügyfél újra próbálkozhat a rendelés feladásával.
Megrendelés lemondása SZÉP kártyával
Az internetes megrendeléseket csak akkor van mód lemondani, ha azokat a megrendelő nem azonnali kiszállítással kérelmezte.
Amennyiben a SZÉP kártyával megrendelt termék, vagy szolgáltatás a megrendelő szerint nem felel meg az elvárásoknak, akkor reklamálhat az adott szolgáltatónál. A reklamációkat adott határidőn belül kell kivizsgálni a szolgáltatónak, és amennyiben az valós, a megrendelőt kártalanítania kell, szükség esetén akár a teljes vételár visszatérítésével.
Az interneten keresztüli fizetés a SZÉP kártyával ugyanolyan biztonságos módon végrehajtható, mint azt már más bankkártyákkal kapcsolatban megszokhattuk, a lényeg az, hogy a fontos adatokat kizárólag a bank internetes felületén adjuk csak meg.