Ahhoz, hogy a vállalkozók hitelt tudjanak felvenni, meg kell hogy feleljenek néhány megállapított feltételnek. Először is, minden esetben szükség lesz egy olyan igazolásra, amit az APEH állít ki, ez egy úgynevezett nullás igazolás. Ezen kívül szükség van még egy olyan igénylőlap kitöltésére is, amelyen természetesen minden adat precízen szerepel, és ezt cégszerűen kell aláírni is.
Szükség lesz olyan dokumentumokra is, amelyeket az adott bank kér a hiteligényléshez, például társasági szerződésre, vállalkozói igazolványra és aláírási címpéldányra is.
Amit még jó tudni a hitel feltételeiről
Amennyiben a vállalkozás a hiteligényléskor még nem rendelkezik számlával az adott banknál, akkor természetesen lehetősége van arra, hogy nyisson egyet helyben. Szükség van olyan érvényben lévő, vagyis egy hétnél nem régebbi, a földhivatal által kiadott tulajdoni lapra. Amennyiben valamilyen lakás besorolású ingatlan van benne a hitelszerződésben, akkor szükség van annak a társasház alapító okiratára, vagy hivatalos térképmásolatra, valamint esetleg telephelyengedélyre adott esetben. Utóbbira csak akkor van szükség, ha az adott ingatlanon engedélyhez kötött tevékenység folyik.
Szükség van továbbá a hitelt igénylő személy, vagyis vállalkozó pénzügyi beszámolójára is, az elmúlt két évre visszamenőlegesen. Ezen kívül a vállalkozó társasági adóbevallására, valamint személyi és jövedelmi adóbevallására is. Amennyiben új ingatlanról is szó van, akkor szükséges még annak a tulajdoni lapján feltüntetett használatba vételi engedélyre is.