Mire jó a co-branded kártya?



Ez a cikk 2016.01.10. napon került feltöltésre.
A benne szereplő adatok a cikk elkészültekor megfeleltek a valóságnak, de szeretnénk felhívni a figyelmét, hogy amikor Ön olvassa a cikket, már elavultak lehetnek.

Amikor a hitel csökkentheti a telefonszámlánkat, tudni szeretné hogyan? Most erről olvashat a következőkben.
Nemcsak az átmeneti pénzügyi nehézségeket oldja meg kiválóan – ha tisztában vagyunk saját vásárlási szokásainkkal, akkor a hitelkártya valóban kiváló alternatíva! A rendszeres törlesztéssel pedig nem csúszunk túl a visszafizetési határidőn sem, így, akár kamatmentesen is hozzájuthatunk az összeghez.
A pénzügyi piac különösen kedveli a hitelkártyát.

A magas presztízsű kölcsön pedig co-branded, vagyis társmárka kártyákkal kiegészülve további kedvezményeket nyújt, akár a telefonszámlánk, vagy benzinköltségünk egy jelentős százalékát is jóváírhatjuk vele. Amikor egyébként is pénzt költünk, hangoljuk össze vásárlási szokásainkat az együttműködésben résztvevő cégek akciós ajánlataival. Így nemcsak a hitelkártya keretösszegét használjuk fel, hanem a szokásos és kötelező kiadásokat is mérsékelhetjük, például az üzemanyag tankolás is olcsóbbá válik.

Mi az a társmárka kártya, és kinek jó?

A bankok elsődleges célja, hogy saját hiteleiket értékesítsék. Azonban nem meglepő, hogy a kamatkedvezményeken túl a műszakik cikkek, például egy táblagép is felbukkan a hitelhez kapcsolódó akciók között. A személyi kölcsönöknél pedig egyre gyakoribb a vásárlási vagy utazási utalvány. A hitelkártya konstrukciójában azonban már sokkal korábban megtalálhattuk ezeket a feltűnő ajánlatokat.

A co-branded kártya kialakításánál a bank egy olyan céggel köt megállapodást, amely kiegészítő szolgáltatásokkal teszi vonzóbbá a hiteligénylést az ügyfelek számára. Vagyis a banknál kölcsönt igénylők a pénzintézet partnerségi körébe tartozó vállalkozások szolgáltatásait jóval kedvezményesen kapják meg.

Az ügyfelek co-branded kártyát választhatnak, amellyel az akciós termékek, szolgáltatások igénybevételére jogosítanak fel az előre megjelölt helyeken. A pontgyűjtés, jóváírás, pénzvisszatérítés, levásárlás mellett ezek a plasztik lapok törzskártyaként is funkcionálhatnak. Nincs szükségünk egy újabb kártyára, mert a bank által kibocsátott hitelkártya egymagában is többfunkciós. Általában a felületén a hitelező bank logója mellett a kedvezményt biztosító cég neve is ott szerepel. Ez azért fontos, mert van olyan helyzet, hogy vásárolnunk sem kell, a kártya felmutatásával jogosultakká válunk egy kedvezményre.

Nem véletlen, hogy szinte felsorolhatatlan az összes fellelhető társmárka kártya, amely már beépült a hitelkártya-konstrukciókban. A bankok személyes döntése, hogy mely céggel alakítanak ki partnerséget. Azonban nekünk kell választani a lehetőségek közül. Mi alapján nyúljunk egyik, vagy másik lehetőség után?

Milyen co-branded kártyák léteznek?

A hitelkártya pontosan leköveti a vásárlási szokásainkat. Ezért fontos tudatosítani magunkban, hogy mikor, hol, mire, mennyit költünk. Valójában ezen az elven működik hatékonyan a társmárka kártya is. A bankok az akciókkal elsősorban minél több ügyfelet igyekeznek megnyerni maguknak. A gyűjtőpontos, jóváírásos, visszafizetéses alapú kedvezmények azonban nekünk is valódi megtakarítást jelentenek, ha életvitelünkhöz igazítjuk azokat. Hogy melyiket válasszuk?

A döntés egyszerű, miután számba vesszük, melyik szolgáltatással élünk legtöbbet a hétköznapokban! A pénzintézet repülőtársassággal megkötött megállapodása például pluszpontokat hozhat számunkra minden egyes repülőutat követően. A pontgyűjtő akció végén pedig akár egy ingyenes utazásra is beválhatjuk a kedvezményt. Aki gyakran ül repülőre, nem is kell tétováznia, hogy megéri-e kiváltani a co-branded kártyát, hiszen életformájából adódóan rendszeresen igénybe veszi a szolgáltatást.

De, ha csupán a nyaralásunkhoz, vagy néhány kiránduláshoz kötődnek repülőkutak, mit kezdhetünk a hitelkártyához kapcsolódó megtakarításos szolgáltatással? Semmit. Épp ezért fontos személyünkre szabni az akciós termékek körét. Ha ritkán repülünk, de, szinte az autónkban töltjük az életünk egy harmadát, akkor az üzemanyagárból írathatunk jóvá jelentős összeget. A gyakori után tankolással nemcsak a kártya éves használati díját téríthetjük meg, hanem valódi megtakarítással számolhatunk.

Használjuk fel okosan

A co-branded kártyák kiszélesítik a hitelkártya lehetőségeit: további kedvezményeket biztosítanak, miközben nem kell saját bevásárlási és egyéb szokásainkról sem lemondanunk. Egy átgondolt döntéssel valóban azt a szolgáltatás-kedvezményt társíthatjuk a hitelünkhöz, amelyet leginkább kihasználunk az év folyamán. Azonban csak akkor lesz problémamentes a folyamat, ha ügyelünk a hitelkártya törlesztőrészleteire is.

hirdetes

Ha nem is sikerül a havi számlazárást követően az előre meghatározott dátumon megfizetni az adósságot, ne hagyjuk, hogy a türelmi időszakon túlra tolódjanak a költségek. Akkor már nemcsak a kamatmentességtől esünk el, hanem egy valóban magas hiteldíjat számláz ki a bank. A pénzintézetek a minimum fizetendő összeggel igyekeznek segíteni a hitelfelvevőket, vagyis a türelmi időszak végéig akár részleteiben is törleszthetjük a tartozást. Sőt, ha a hitel kamatait és a tőke egy bizonyos százalékát megfizetjük rendszeresen, büntetlenül, extra díjterhek nélkül várhatunk a teljes törlesztésig.
A bank minden hónapban részletes tájékoztatót küld a hitel felhasznált keretéről, a kölcsönhöz kapcsolódó díjakról, és a türelmi időszak végére is felhívja a figyelmet. Ne legyünk felelőtlenek, mert az adósság halmozásával további költségek terhelik meg a hitelt, és így már közel sem lesz kedvező a hitelkártya használata.

Share Button